احداث درمانگاه‌ بسیجیان در مناطق کم‌برخوردار همدان - افق اقتصادی

احداث درمانگاه‌ بسیجیان در مناطق کم‌برخوردار همدان - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 34024 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ |
306 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان همدان از احداث درمانگاه‌ در مناطق کم‌برخوردار در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند با پرداخت تعرفه بسیار پائین از خدمات درمانگاه استفاده کنند.

احداث درمانگاه‌ بسیجیان در مناطق کم‌برخوردار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد مرادی‌سیف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۱۳۷۲ برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم به ویژه بسیجیان و خانواده آنها تشکیل شده است‌.

وی گفت: این موسسه زیرمجموعه بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین بوده و به دو طریق برای بسیجیان خدمت ارائه می‌کند.

مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان همدان افزود: یکی از شیوه‌ها درمان مستقیم است که با ساخت درمانگاه‌ها و مجموعه‌های درمانی صورت می گیرد و روش دوم به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درمان غیر مستقیم موسسه شامل چند مورد بوده که در بخش اول، بسیجیان و رزمندگان را از طریق بیمه تامین اجتماعی بسیجیان بیمه کرده و موسسه به عنوان کارفرمای مجازی در این برنامه فعال است.

مرادی‌سیف گفت: بسیجیان می‌توانند از این طرح استفاده کنند و ماهانه حق بیمه خود را پرداخت کرده و مشمول بیمه بازنشستگی و ازکارافتادگی و دیگر خدماتی که بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌کند، شوند.

وی دومین خدمت را بیمه تکمیلی موسسه عنوان کرد و افزود: این بیمه یک بسته کاملی بوده از بیمه حوادث و خسارت منازل مسکونی که در این طرح طرف قرارداد بیمه دانا بوده و بسیجیان با پرداخت ۷۲۰ هزار تومان، از خدمات درمانی این بیمه استفاده کنند.

مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان همدان حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی را مهمترین برنامه‌های موسسه بیان کرد و گفت: برای حمایت از زوج های نابارور ما طرحی به نام طرح رویش از پنج سال گذشته شروع کرده‌ایم.

وی افزود: بسیجیان در این طرح می‌توانند به مدت یک سال به صورت رایگان از خدمات طرح رویش برای فرزنددار شدن استفاده کنند و به لطف خدا از شروع این طرح بالای ۵۶۰ فرزند متولد شده است.

مرادی‌سیف تاکید کرد: هدف موسسه خدمات درمانی این است که اگر فرد بیماری در یک خانواده وجود داشته، خانواده نباید به جز رنج بیماری فرد، رنج دیگری را متحمل شود.

وی خدمت بعدی را طرح مددکاری بیان کرد و ادامه داد: برای بسیجیان معصری که خود و افراد تحت تکفل آنها به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا شده‌اند به صورت رایگان خدماتی ارائه می‌شود و کسانی هم که از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای درمان بیماری‌ صعب‌العلاج ورود کرده‌اند می‌توانند به مراکز بیمه بسیجیان مراجعه کرده و هزینه‌هایی که در این راستا انجام داده‌اند را دریافت کنند.

مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان همدان طرح دیگر را کارت مهر شفا دانست و گفت: بسیجیان می‌توانند با این کارت از تمام موسسات خدمات درمانی کشور استفاده کنند.

وی افزود: مجموعه موسسه خدمات درمانی بسیجیان یک طرح آمایش ساخت درمانگاه‌ها را در برنامه خود دارد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ این طرح شروع شده و قرار است تعداد درمانگاه‌ها به ۵۰۰ درمانگاه در کشور برسد.

مرادی‌سیف تاکید کرد: در همدان نیز تاکنون دو درمانگاه به نام درمانگاه مهر شفا در شهر همدان و درمانگاه شهید قهاری در اسدآباد احداث شده و به صورت مستقیم ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرار است این درمانگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان و مناطق کم‌برخوردار احداث شود خاطرنشان کرد: این درمانگاه‌ها تنها برای بسیجیان نبوده و عموم مردم نیز می‌توانند با پرداخت تعرفه بسیار پائین از خدمات استفاده کنند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید