برخی از روستاهای شهرستان بهار، روزانه ۲۰ دقیقه آب دارند - افق اقتصادی

برخی از روستاهای شهرستان بهار، روزانه ۲۰ دقیقه آب دارند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 33306 |
تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ |
215 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان بهار، روزانه ۲۰ دقیقه آب دارند گفت: وی تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری و آقبلاغ، مشکل چند روستا را حل خواهد کرد.

برخی از روستاهای شهرستان بهار، روزانه ۲۰ دقیقه آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، فتح‌الله توسلی صبح امروز در جریان بررسی پروژه‌های آبرسانی شهرستان اظهار کرد: با تغییرات اقلیمی و شرایط منطقه، کاهش بارندگی‌ها و مصرف نادرست، کم‌آبی در شهرستان تشدید شده است به گونه‌ای که برخی از روستاهای شهرستان در ۲۴ ساعت، کمتر از ۲۰ دقیقه آب دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به منابع آبی سطحی در شهرستان بهار شامل چاه، چشمه و قنات و نبود منابع آبی پایدار، تغییرات اقلیمی و کاهش بارش ها منابع آبی روستاها را تهدید می کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای طرح جهاد آبرسانی و کاهش تنش آبی در روستاها قراردادی در قالب محرومیت‌زدایی بسته شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری و مجتمع آقبلاغ، مشکل چندین روستا را حل خواهد کرد و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

توسلی گفت: روستاهایی که زیر پوشش آبفا نیستند، برای بهره‌مندی از آب پایدار و سالم باید زیر پوشش قرار گیرند زیرا با این اقدام شرکت می‌تواند برای رفع مشکلات و تامین منابع به صورت تخصصی وارد شود و برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت صحیح منابع آبی موجود را انجام دهد و برای سالیان بعد نیز تدابیری بیندیشد.

وی بر ضرورت مراقبت و جلوگیری از هدر رفتن آب و سرریز شدن از مخازن تاکید کرد و گفت: سرریز شدن آب و فرسودگی شبکه، باعث اتلاف میلیون‌ها لیتر آب می‌شود که باید اعتبار قابل توجهی برای اصلاح شبکه اختصاص یابد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: با توجه به اینکه برخی از روستاهای شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، وجود یک تانکر جوابگوی نیاز نیست و باید به صورت اضطراری، تانکر آبرسانی در شهرستان تامین شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید