جزئیات خبر گندم‌های مفقودی از زبان مدیرکل غله گلستان - افق اقتصادی

جزئیات خبر گندم‌های مفقودی از زبان مدیرکل غله گلستان - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 35426 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ |
352 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: عدد ۵۰ هزار تن اعلامی در خصوص کسری گندم در گلستان صحیح نیست و تنها ۱۹۸ تن از گندم‌ کارخانه‌ها کسری دارد که موضوع از طریق غله گلستان به دستگاه قضایی اعلام و موضوع در حال رسیدگی است.

جزئیات خبر گندم‌های مفقودی از زبان مدیرکل غله گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدباقر منوچهری امشب در خصوص آخرین جزئیات پرونده مفقودی گندم دولتی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: همه ساله بر اساس دستور کار شرکت بازرگانی دولتی، گندمی که در کارخانه‌ها موجود است، توسط نمایندگان شرکت، بازرسان و حسابرسان انبارگردانی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این انبار گردانی اگر کارخانه‌ای کسری داشته باشد، اقدامات حقوقی و قضایی در خصوص این موضوع اجرا می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال پس از بازدید یکی از کارخانه‌های آرد استان ۵۰۰ تن برآورد کسری گندم شد که بلافاصله نماینده حراست، بازرسان و حسابرسان به کارخانه مربوطه اعزام و تمامی موجودی کارخانه وزن کشی شد که هیچگونه کسری مشاهده نشد.

منوچهری گفت: اما در کارخانه دوم ۳ هزار و ۱۱۲ تن کسری حادث شد که بلافاصله موضوع در کمیسیون وصول مطالبات شرکت بازرگانی دولتی مطرح و موضوع به کارخانه مربوطه اعلام شد.

وی اضافه کرد: این کارخانه تاکنون ۲ هزار و ۹۱۴ تن از کسری را تحویل داده و ۱۹۸ تن باقی مانده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تصریح کرد: موضوع از طریق شرکت به دستگاه قضایی اعلام و پیگیری موضوع در جریان است و ما نیز در تلاشیم تا این میزان کسری نیز وصول شود.

منوچهری بیان کرد: تاکید می‌کنم که بیشتر این کسری وصول شده و تنها ۱۹۸ تن آن باقی مانده است.

 

دادستان گرگان: عدد اعلامی اشتباه و عدد ۵۰ تن صحیح است

لازم به ذکر است، محمود اسپانلو دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز در گفتگوی زنده تلفنی با بخش خبری ساعت ۲۰ سیمای مرکز گلستان اظهار کرد: در یک کارخانه آرد میزان کسری گندم که خیانت در امانت نسبت به گندم امانی دولت صورت گرفته بود ۳ هزار و ۲۰۰ تن بود که پرونده در شعبه دوم بازپرسی در حال رسیدگیست.

محمود اسپانلو افزود: در پرونده دیگری که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگیست مربوط به ۵۰۰ تُن کسری گندم است که این پرونده هم در مرحله تحقیقات مقدماتی است و تمام تلاش دستگاه قضایی برای استرداد این گندمهای  امانی به بیت المال است.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به اینکه قسمت اعظم این گندم ها تاکنون مسترد شده است تصریح کرد: عدد عنوان شده ۵۰ هزار تن کسری صحیح نیست و عدد ۵۰۰ تن صحیح است.

 وی افزود: مجموع تخلف در این دو کارخانه آرد ۳ هزار و ۷۰۰ تن است.

جزئیات خبر گندم‌های مفقودی از زبان مدیرکل غله گلستان

دادستان عمومی و انقلاب گرگان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان برای برگرداندن کسری گندم‌های امانتی،  همه اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

اسپانلو گفت: تخلف در حوزه آرد و نان و گندم از نظر ما قابل قبول نیست و با افرادی که در این حوزه به مردم خیانت می کنند اعم از این که دستگاه متولی باشد یا صاحبان کارخانه هایی که گندم و آرد دولتی  امانی به آنان سپرده می شود ، قطعا برخورد ما در دادسرای مرکز استان شدید و عبرت آمیز خواهد بود.

گفتنی است، صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب گرگان در خبری کسری گندم در این دو کارخانه را ۵۳ هزار و ۲۰۰ تن اعلام و در خبر تلویزیونی ساعت ۲۰ عدد را اصلاح و ۵۰۰ تن اعلام کرد و در نهایت مدیرکل غله گلستان میزان دقیق کسری گندم را ۱۹۸ تن اعلام کرد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید