صادرات محصولات تعاونی‌های گلستان به ۱۱ کشور دنیا - افق اقتصادی

صادرات محصولات تعاونی‌های گلستان به 11 کشور دنیا - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 19652 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ |
259 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در حال حاضر محصولات تولیدی ۴۲ شرکت تعاونی در استان گلستان به بازارهای ۱۱ کشور دنیا صادر می‌شود.

صادرات محصولات تعاونی‌های گلستان به ۱۱ کشور دنیا

حسینعلی خواجه مظفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: کمیسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به زودی با هدف بررسی مشکلات جامعه کارگری به استان گلستان سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این سفر معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: افزایش پلکانی سن بازنشستگی، افزایش محاسبه افزایش مبنای محاسبه سن مستمری بگیران از دو سال به پنج سال و سه سال کارآموزی با نصف حقوق که در برنامه هفتم توسعه مطرح شد از جمله تقاضاهای مهم جامعه کارگری در استان گلستان است.

خواجه‌مظفری بیان کرد: در استان گلستان ۲۸۸ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم  که در ۴۶ هزار و ۶۰۶ کارگاه در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان ۳ سه هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۳۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی مشغول به فعالیت هستند.

خواجه‌مظفری، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های اخذ شده در سه ماه نخست امسال ۴۰ تعاونی جدید ثبت و فعال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیشترین تعداد تعاونی‌ها در شهرستان گرگان با ۱۲ تعاونی است و بعد گالیکش و مینودشت هر کدام به ترتیب با ۹ و ۶ تعاونی جدید در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر محصولات تولیدی ۴۲ شرکت تعاونی در استان گلستان به بازارهای ۱۱ کشور دنیا صادر می‌شود.

خواجه‌مظفری گفت: سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی توسط ۴۲ شرکت تعاونی گلستان از طریق گمرکات استان و سایر استان‌های کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید