پیشرفت ۴۳ درصدی پروژه بازار موزه ۷ شهر گرگان - افق اقتصادی

پیشرفت 43 درصدی پروژه بازار موزه 7 شهر گرگان - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 17811 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۷ |
314 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان از پیشرفت ۴۳ درصدی بازار موزه هفت شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

پیشرفت ۴۳ درصدی پروژه بازار موزه ۷ شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری گرگان، بیژن مومنی درباره آخرین وضعیت بازار موزه هفت‌‌ شهر اظهار داشت: این پروژه در سه طبقه با معماری بازار تاریخی هفت شهر در قالب پنج بازار اصلی و دو راسته بازار طراحی شده است.

مومنی افزود: این پروژه در عرصه‌‌ای به مساحت چهار هکتار با زیربنای حدود ۶۸ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در گرگان در دست اجرا است که با طراحی ۳۵۳ واحد تجاری به مساحت ۹ هزار و ۴۰۸ متر مربع به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بازار موزه هفت شهر گرگان با توجه به بحث الحاقی هتل بیمارستان فوق تخصصی در طراحی جدید ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان ادامه داد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی تخصصی کودکان نیز در کنار بازار موزه هفت‌شهر به منظور رفاه حال شهروندان و مردم استان احداث خواهد شد که نقش تاثیرگذاری در حوزه گردشگری سلامت در بین استان‌های شمالی دارد.

مومنی عنوان کرد: همچنین «باغ کتاب» در فضایی به متراژ ۵۵۰ متر مربع با هدف انجام اقدامات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی و «خانه بانوان» در راستای اقدامات فرهنگی، تفریحی، اجتماعی ویژه بانوان نیز در فضایی به متراژ ۵۵۰ متر مربع در این پروژه طراحی شده است.

رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان عنوان کرد: در این بازار با المان‌های تاریخی شهرهای کهن ایران به همراه فضای دلنشین، آبنمای جذاب، سالن آمفی تئاتر و سینما، هایپر مارکت، واحدهای تجاری، فضاهای فرهنگی و هنری ، مجموعه آبی، مجتمع تجاری، رستوران غذا، سالن بازیهای مختلف ورزشی، استخر شنا، یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای گردشگری و ده‌ها امکانات دیگر در این مجموعه گردشگری پیش بینی شده است.

مومنی با اشاره به طراحی هفت بازار سنتی با معماری اسلامی و به کارگیری مصالح نوین در این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه نمادی از بازارها، غذاهای سنتی و صنایع دستی شهرهای گرگان، یزد، اصفهان، کرمان، تهران و تبریز است که با معماری سبک سنتی همان شهرها با هدف اشتغالزایی، جذب گردشگر و تقویت مشاغل خانگی و صنایع دستی احداث می شود.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید