ساماندهی گاز مایع در ۳ بخش خانوار، خودرو و اصناف - افق اقتصادی

ساماندهی گاز مایع در ۳ بخش خانوار، خودرو و اصناف - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 18998 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۳۵ |
315 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه در حال حاضر برای توزیع گاز مایع در سه بخش خانوار، اصناف و خودروها در حال برنامه ریزی هستیم، گفت: در بخش خانوار ساماندهی به خوبی انجام شده و برای خودروها نیز در حال انجام است و در بخش اصناف نیز نیاز به کمک و مساعدت سازمان صمت داریم.

ساماندهی گاز مایع در ۳ بخش خانوار، خودرو و اصناف

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی شکوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طبق قانون مکلف به توزیع فرآورده به طریق الکترونیکی است، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ مقرر بود که گاز مایع با ثبت و شناسایی متقاضیان در سامانه‌های مربوطه انجام شود که به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها تاکنون محقق نشده و امسال به جد دنبال آن هستیم که با این کار مصرف کننده واقعی شناسایی شود و سوخت به مصرف کننده واقعی این فرآورده برسد. 

وی با بیان اینکه ممکن است در مرحله شناسایی مصرف کنندگان، موانع و معضلاتی وجود داشته باشد، گفت: ما در مرحله گذر هستیم و نیاز به همکاری همه مردم و دستگاه‌های متولی اعم از سازمان‌های صنعت، معدن، تجارت و سایرسازمان‌های مرتبط، است تا با ثبت دقیق اطلاعات متقاضیان، شناسایی دقیقی انجام شده و از مصارف غیرواقعی سوخت مخصوصاً گاز مایع جلوگیری شود. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه در حال حاضر برای توزیع گاز مایع در سه بخش خانوار، اصناف و خودروها در حال برنامه ریزی هستیم، تصریح کرد: در بخش خانوار ساماندهی به خوبی انجام شده و برای خودروها نیز در حال انجام است و در بخش اصناف نیز نیاز به کمک و مساعدت سازمان صمت داریم تا مشاغل دست فروشی و دوره گردی، ایزوگام کارها و سایر مصارف گاز پیک نیکی و غیره که تاکنون به دلیل‌ عدم شناسایی، ساماندهی نشده بودند، ثبت شوند. 

شکوری سهمیه بخش خانوار را ۴ سیلندر ۱۱ کیلوئی برای هر خانوار در ماه عنوان کرد و افزود: این سهمیه تنها مربوط به بخش پخت و پز است و برای مصارف گرمایشی (آب گرم کن، بخاری و غیره) سهمیه نفت سفید اختصاص داده می‌شود، لذا لازم است فرهنگ مصرف به سمت بهینه‌سازی و مصرف درست برود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز مایع استان در حال حاضر با خودروهاست، بیان کرد: در گام اول، بحث شناسایی مصرف کننده خودرویی گاز مایع را داریم، ۵۶۰۰ ثبت نام انجام شده و ۴ کپسول ماهانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و در فاز دوم معاینه فنی سلامت در مورد این خودروها انجام می‌شود که از صحت ۲گانه سوز شدن آن‌ها مطمئن شده و با دریافت گواهی سلامت و بررسی بیشتر بتوانیم احتمال افزایش سهمیه را برای این خودروها داشته باشیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در بخش سوم و اصناف نیز گفت: اصناف و مشاغلی که تاکنون پروانه اشتغال نداشته و در جایی ثبت نشده‌اند باید ساماندهی شوند، لذا سازمان صمت پس از انجام مراحل اداری متقاضیان کد شناسه صنفی و برای متقاضیان سیار کد شناسایی سیار صادر خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی درخواست گاز مایع را داشته باشند.

شکوری درخصوص اینکه چه زمانی مشکل سوخت گاز مایع در گیلان حل می‌شود، تصریح کرد: تمام هم و غم ما حل مشکل مردم است و این اقدامات در راستای مصرف هدفمند گاز مایع و حمایت از مصرف کننده واقعی است بنابراین وقتی جامعه هدف ما به درستی مشخص شود می‌توان برنامه‌ریزی درست‌تری برای آن کرد.

به گفته وی، ما با رایزنی مداوم با سازمانهای متولی استان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این مرحله شناسایی به زودی انجام شده و سهمیه مناسب به مصرف کنندگان واقعی برسد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید