سه روش محرومیت‌زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) - افق اقتصادی

سه روش محرومیت‌زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 18014 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ |
314 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گفته دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، ایجاد درآمد در روستا، آمایش سرزمینی به ویژه در مناطق روستایی و جامع هدف شامل افراد نیازمند، سه روش محرومیت زدایی توسط این قرارگاه است.

سه روش محرومیت‌زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار جمال الدین آبرومند شامگاه چهارشنبه در در جلسه کارگروه محرومیت‌زدایی و پیشرفت‌های منطقه‌ای در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه این قرارگاه نقش مهمی در رفع محرومیت زدایی در کشور دارد، اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متشکل از نهادهای حمایت کننده جمهوری اسلامی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) است که مأموریت اصلی آن محرومیت زدایی می‌باشد.

وی با اشاره به وجود سه روش محرومیت زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: ایجاد درآمد در روستا، آمایش سرزمینی به ویژه در مناطق روستایی و جامع هدف شامل افراد نیازمند، سه روش محرومیت زدایی توسط این قرارگاه است.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) مهمترین جامعه هدف در محرومیت زدایی را افراد کم بضاعت معرفی کرد و افزود: جامعه هدف شامل مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا کم برخوردار، بسیجیان دوران دفاع مقدس و مددجویان کمیته امداد مهمترین قشر در محرومیت زدایی در کشور هستند.

آبرومند با تأکید بر ایجاد راه روستایی در کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در طرح جغرافیای روستایی به  مسئله تأمین آب شرب در روستاها، جاده روستایی و مسکن محرومین پرداخته و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کنیم.

وی، با اشاره به نقش بهره‌مندی از ظرفیت کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کشور از جمله گیلان گفت: ایجاد درآمد و ثروت در روستا از جمله آبخیزداری، مسائل کشاورزی، امنیت غذایی و تولید محصولات صادرات محور از جمله اهداف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در روستاها است.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه این قرارگاه در ساخت مسکن محرومین همواره در کنار دولت سیزدهم است، افزود: ساخت مسکن برای جامعه هدف از جمله اهداف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌باشد که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

آبرومند، با اشاره به تعامل خوب دولت سیزدهم با این قرارگاه در اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی،  بیان کرد: در خصوص دستگاه‌های اجرایی،  نیروهای متخصص و امکانات لجستیکی سپاه پای کار بوده و از هیج تلاشی در این راستا دریغ نمی کند، زیرا دولت سیزدهم تعامل خوبی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای اجرای پروژه‌ها و محرومیت زدایی در کشور دارد.

به گفته وی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) حمایت و پشتیبانی منابع را فراهم‌ می‌کند ولی بیشترین بار اجرایی بر عهده سپاه استانی است و در بحث طراحی،  نظارت دقیق و کیفیت ساخت مسکن و راه روستایی در مناطق محروم نباید ضعیف عمل کرد.

سه روش محرومیت‌زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

سپاه پای کار محرومیت‌زدایی است

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نماد بارز محرومیت زدایی در کشور است، اظهار کرد: سپاه همواره در طول ۴۴ سال گذشته پای کار محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین بوده و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده است.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص محرومیت‌زدایی در گیلان گفت: اکنون بسیاری از روستاهای گیلان از نعمت آب، برق، گاز و راه روستایی برخوردار هستند.

سه روش محرومیت‌زدایی در کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

دستگاه‌های اجرایی سهم خود در طرح مولد سازی را اعلام کنند

 اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اجر و پاداش اقدامات جهادی کمتر از عبادت نیست، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یعنی کمک به افرادی که توان لازم برای ساخت مسکن و دیگر امکانات رفاهی را نداشته ک نیازمند کمک متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم هستند.

وی با اشاره به استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی در کشور و به ویژه گیلان گفت: در طول ۴۴ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و فراهم آوری امکانات لازم در روستاها اتخاذ شده ولی باید برای رفع کامل کمبودها در کشور از تمامی ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نهایت بهره را برد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به چگونگی اجرای مدیریت جهادی توسط دستگاه‌های اجرایی و مدیران بیان کرد: اکر فردی سعی در زندگی در روستا دارد باید امکانات رفاهی را با ساخت مسکن، راه روستایی و جاده برای او فراهم کنیم، لذا نباید در اجرایی کردن این پروژه‌ها کیفیت فدای کمیت شود.

عباسی با بیان اینکه تعریف روحیه و مدیریت جهادی کاملا مشخص است، تصریح کرد: نباید به بهانه نبود منابع مالی در محرومیت‌زدایی و تکمیل پروژه‌های عمرانی غفلت کرد‌ زیرا این امر با مدیریت جهادی در تضاد است.

وی شاخص ایجاد راه روستایی در کشور را بسیار مناسب دانست و افزود: در طول ۴۴ سال گذشته در فراهم آوری راه روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و باید تلاش شود تا شاخص‌های رفاهی در کشور و مناطق روستایی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر بهره‌مندی از امکانات لجستیکی و  نخبگانی سپاه پاسداران در اجرای پروژه‌های عمرانی و کاهش محرومیت در کشور، گفت: بدون شک یکی از راه‌های درست مدیریت کردن کشور استفاده از ظرفیت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) است.

به گفته عباسی در شب عید قربان باید با شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کرده و از هیج تلاشی در جهت خدمت صادقانه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عمرانی را بسیار قابل توجه و مهم برشمرد و افزود: در طول یک و نیم سال گذشته کارهای عمرانی بسیار خوبی در حوزه عمرانی به ویژه جهاد آبرسانی در کشور شده است که در این بین نقش سپاه و بسیج غیرقابل کتمان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همکاری، هم بپوشانی و همدلی می‌توان مشکلات را از سر راه برداشت، تصریح کرد: در ۲۰ ماه گذشته که بنده به عنوان خدمت گزار مردم گیلان از سوی دولت سیزدهم معرفی شدم همواره از ظرفیت قرارگاه سازندگی  خاتم الانبیا و سپاه قدس گیلان بهره‌مند شدم.

عباسی با تأکید بر لزوم دفع مسئله کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: مسئله زمین و مسکن را باید با تعامل مدیریت کرده و مشکلات موجود بر سر راه اجرای این پروژه را برطرف کرد.

وی ظرفیت مولد سازی در گیلان را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سهم خود را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و مأموریتی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از جمله مولدسازی اعلام کرده و در همه زمینه‌ها از جمله ساخت مسکن، مدرسه، راه روستایی و آبرسانی اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

پایان پیام/۳۳۸۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید