یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پملب شد - افق اقتصادی

یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پملب شد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 36976 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ |
301 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی بازدیدهای دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده های کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد.

یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پملب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی اظهار کرد: از کارگاه مذکور بیش از دو تن مواد همراه تولید سموم شیمیایی، یک تن کود سولفات آمونیوم تقلبی و یک تن کودهای عرضه خارج از شبکه و ادوات و دستگاه های بسته بندی و لیبل زنی کشف و ضبط شد. 

وی با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع گردید،افزود: همچنین در بازدید از باربری های شهرستان شیراز تعداد ۱۰ کارتن حاوی ۱۲۰ کیلوگرم سم اکسی کلرورمس تقلبی منتسب به یکی از شرکت های تولید کننده داخلی کشف و جمع آوری شد. 

او با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده های غیر مجاز برخورد خواهد شد، اظهار کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود. 

عباسی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

پایان پیام/ن


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید