یاد خدا کلید موفقیت در همه امور است - افق اقتصادی

یاد خدا کلید موفقیت در همه امور است - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 36380 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ |
287 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دغدغه همه برای خدمت به مردم است، گفت: این دغدغه اگر می خواهد منتهی به موفقیت شود باید با یاد خدا همراه شود.

یاد خدا کلید موفقیت در همه امور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام امروز در کارگاه آموزشب توسعه فرهنگ علوی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارک محمد اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید ” یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ “، ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند. 
 
وی با اشاره به تقارن روز دهیاری با عید غدیر افزود: خدای متعال در قرآن کریم فرموده اگر خدا را کمک دهید خدا هم شما را کمک می دهد، مسلما مسئولیت دهیاری، بخشداری، فرمانداری، شهرداری و استانداری نمایندگی کردن از دولت است در آن مجموعه ای که شما عزیزان ماموریت دارید و توقعات بسیار زیاد و امکانات کم است و انسان دوست دارد موفق شود. 

دژکام گفت: کلید موفقیت ما مسلمانان و پیروان قرآن در این کارها در قرآن اینگونه تعریف شده است که خدا را کمک دهید و خدا کمک می دهد و موفق می شوید. 

او با بیان اینکه خواسته های مجموعه ها از روستاهای مختلف استان فارس به نوعی یادآوری شد و بنده مشاهده کردم دغدغه همه برای خدمت به مردم است و این دغدغه اگر می خواهد منتهی به موفقیت شود باید با یاد خدا همراه شود، اظهار داشت: اگر شما می خواهید خدا دستتان را بگیرد باید همت کنید و آنجایی که خدا گفته کمک دهید و در روز عید غدیر پیامبر همین مضمون آیه را دعا کرد و فرمود که ” اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ “، هر کس علی ابن ابی طالب(ع) را در ولایت و امامتش کمک دهد پیامبر هم دعا کرده خدا او را کمک دهد در همین کاری که ادامه ولایت علی(ع) است، وقتی شما کمک می دهید به امیرالمومنین(ع) مدیریت شما ولایی می شود و قاعدتا خدا قول داده است و کمک می دهد و پیامبر هم دعا کرده است. 

او در ادامه گفت: ما هر جا مشکل داریم و گیر هستیم یا علی می گوییم و هیچ فردی از صدا زدن علی(ع) ناامید نشده است چون دستش دست یداللهی است و کمک می دهد و انسان را از زمین بلند می کند. 

وی تاکید کرد: عزیزان در روستاهای خود کمک دهید نام علی(ع)، یاد علی(ع)، جشن علی(ع) و اطاعت از فرمان علی(ع) راه بیفتد که وقتی این قضیه شکل گرفت ذیل این محور ولایت بقیه کارها راه می افتد. 

امام جمعه شیراز افزود: ما تجربه کردیم هر وقت کاری گیر افتاده است با نام اهل بیت و با توسل به آنها کار ما رواج گرفته و درست شده است. اصل این نظام مدیون نام، یاد و شبکه عشاق علی (ع) است، کارهای کوچک و بزرگ با عنایت امیرالمومنین(ع) حل می شود. 

وی افزود: روز شهردار و روز دهیار را هم خدمت همه شما تبریک می گویم و امیدوارم تا جمعه که روز غدیر است کارهای ولایی و غدیری را انجام دهید تا پایان سال هم بقیه کارهایی که در نظر دارید به برکت علی(ع) حل می شود. 
 

پایان پیام/ن


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید