کاشت نهال؛ حکم جایگزین حبس در فارس - افق اقتصادی

کاشت نهال؛ حکم جایگزین حبس در فارس - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 26786 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ |
250 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور کاشت نهال توسط محکومان و زندانیان جرایم غیر عمد به عنوان حکم جایگزین حبس در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای فارس در دستور کار قرار گرفت.

کاشت نهال؛ حکم جایگزین حبس در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الله مرادی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس امروز با اعلام این خبر گفت: در این راستا با پیگیری انجام گرفته با نظارت واحدهای اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان، تعدادی از محکومان جرایم سبک به انجام خدمات عمومی رایگان، مکلف به کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی و حاشیه راه‌های استان خواهند شد.

وی اظهار داشت: در راستای اقدامات تامینی و تربیتی تدابیری اتخاذ گردیده تا با صدور حکم مراجع قضایی احکام مجرمان محکوم به حبس و جزای نقدی، تبدیل به تولید و کاشت درخت شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار امیدواری کرد: این طرح در تمام شهرستان ها و دیگر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداریکشور نیز تسری و اجرایی شود.

مرادی گفت: این اقدام علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و موضوع حبس‌زدایی و پیشگیری از مشکلات ناشی از گذران دوران محکومیت زندانیان نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی دارد.

پایان پیام/س


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید