در فضاسازی شهری شیراز به هویت فرهنگی و جایگاه آن در دفاع‌مقدس توجه شود - افق اقتصادی

در فضاسازی شهری شیراز به هویت فرهنگی و جایگاه آن در دفاع‌مقدس توجه شود - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 17145 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ |
361 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: با وجود اینکه برای نصب تصاویر شهدا بر روی سازه‌های مقاوم‌تر توسط شهرداری زحمات زیادی کشیده شده اما این تصاویر باید به نحوی برجسته باشند که وقتی کسی وارد شیراز می‌شود پی به جایگاه ممتاز و حماسه‌ساز این شهر در دوران دفاع مقدس ببرد.

در فضاسازی شهری شیراز به هویت فرهنگی  و جایگاه آن در دفاع‌مقدس توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سعید کوشکی جهرمی در جلسه‌‌ بررسی مصوبات و طرح‌های مربوط به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با هدف توسعه باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، گفت: بعد از سالها و به لطف نگاه خوبی که با استقرار دولت جدید در مدیران مختلف دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری به خصوص در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده شاهد توسعه کیفی و کمی مراکز فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس فارس هستیم و این نگاه ویژه در استاندار ی فارس ، فرمانداری و شهرداری شیراز باعث توسعه فرهنگ ایثار و گرامیداشت یاد و خاطر یادگاران دفاع مقدس شده است.

وی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان و خانواده‌ها در طول سال از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس گفت: این بازدیدها می‌تواند از بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته شاهد آن بودیم و بسیاری آسیبهای اخلاقی و اجتماعی بکاهد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در ادامه به برخی کاستی‌هایی که از گذشته در خصوص فضاسازی شهری مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جانمایی تصاویر و تمثال شهدا به ویژه در شهر شیراز اشاره کرد و افزود باید ۴ نقطه اصلی ورودی شهر شیراز مزین به تصاویر شهدای شاخص شیراز شود تا هر کسی وارد این شهر می‌شود به هویت فرهنگی و شهیدپرور این شهر پی ببرد و این اقدام اثربخش انجام شود.

وی تصریح کرد: تصاویری که به تازگی به همت شهرداری شیراز ر نقاطی از شهر شیراز نصب شده با وجود زحماتی که کشیده شده، اما همچنان اصلاحاتی نیاز داشته که یک نمونه آن کوچک بودن تصاویر شهدا است که برای مخاطبان قابل رویت و مشاهده دقیق نیست.

سردار کوشکی با اشاره به وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: شهرداری باید در خصوص محتوای این سازه‌ها و اینکه چه تصاویری با چه محتوایی، با این بنیاد و نماینده آن در فارس که وظیفه آن تولید این محتوا و نظارت بر اجرای آن است مشورت کند و نظر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را تامین نماید.

در ادامه این جلسه مباحث مربوط به رفع موانع پیشبرد فیزیکی کار در موزه دفاع مقدس فارس، ساماندهی منظر بصری موزه دفاع مقدس و فضاهای پیرامونی آن و تامین فضای مناسب جهت معرفی ظرفیت عظیم نهفته در عرصه ایثارگری استان فارس در باغ موزه دفاع مقدس فارس از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود و سردار کوشکی از شهردار شیراز خواست دستورات لازم در خصوص پیگیری ساخت یادمان شهدای گمنام در چند نقطه این شهر از جمله در پارک سایه، زیباشهر و پارک ارغوان را صادر نماید.

پایان پیام/ن


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید