راه اندازی پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس - افق اقتصادی

راه اندازی پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 17093 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ |
364 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی کشور از راه‌اندازی نخستین پایگاه ملی امداد و مهار آتش سوزی جنوب کشور در جنگل های فارس خبر داد.

راه اندازی  پایگاه ملی اطفاء حریق مناطق جنگلی جنوب کشور در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید رضا قنبری در نشست هم اندیشی اقدامات راهبردی پیرامون احیاء و بازسازی عرصه های طبیعی آسیب دیده از فعالیت های معدنی و عمرانی فارس با بیان اینکه این پایگاه در منطقه کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت ساخته و به عنوان یک پایگاه اصلی و مرکزی جنوب کشور به استان‌های جنوبی خدمات رسانی خواهد کرد، گفت: برای ساخت این پایگاه که شامل پد هوایی، سایت اداری، آموزش و مانور عملیاتی است، ۳۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شده است. 

وی با اشاره به اینکه ۴ پایگاه فرعی اطفاء حریق دیگر نیز در سایر مناطق جنگلی فارس ساخته خواهد شد، ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع پروژه های احیایی و بازسازی شامل عملیات درختکاری، جنگلکاری، بیومکانیکی و مکانیکی و نیز احداث پروژه های آبخیزداری در عرصه های تخریب شده از جمله این اقدامات است. 

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی کشور به چشم انداز احیاء عرصه های تخریب شده از فعالیتهای معدنی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰۰ هکتار از این عرصه ها احیا و بازسازی شد و امسال نیز پیش بینی می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار از این عرصه ها احیا و بازسازی شود. 

قنبری اظهار امیدواری کرد: با اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه شاهد کاهش آتش‌سوزی‌ها و عدم تکرار آن در عرصه‌های منابع طبیعی باشیم. 

محمد میرزایی معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه عملیات احیاء و بازسازی عرصه های منابع طبیعی به لحاظ قانونی بعهده منابع طبیعی است و تخریب‌های معدنی باعث حساسیت زیاد دستگاه‌های نظارتی شده است.  

وی افزود: مهمترین اولویت ما اجرای پروژه های حفاظتی و احیای مناطق مختلف کشور است که به نیروی انسانی و اعتبار بیشتر در این حوزه نیاز داریم. 

میرزایی با بیان اینکه بخش اعظمی از فعالیت های این مجموعه با تلاش کارکنان این دستگاه اداره می‌شود خواستار استخدام نیرو‌های جدید و تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی این مجموعه شد. 

مهدی غلامی رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت: احیاء و بازسازی معادن سال ۱۴۰۱ بر اساس ماده ۱۷ و مشارکتی، در سطح  ۵۴۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستانهای شیراز،ارسنجان، لامرد، آباده، لارستان، ارسنجان، لار و لامرد، توزیع ۵۲ دستگاه تنور گازی و ۱۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاها و مناطق جنگلی، پایش و مونیتوریگ آفات در سطح استان، مبارزه با آفات جنگلی از جمله برگخوار سفید بلوط و آفت تشی از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در بخش حفاظت است. 

پایان پیام/ن


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید