خار در پای فرهنگ کوار؛ اقدام قاطع فرماندار کوار در برخورد با هنجارشکنی فرهنگی+ فیلم - افق اقتصادی

خار در پای فرهنگ کوار؛ اقدام قاطع فرماندار کوار در برخورد با هنجارشکنی فرهنگی+ فیلم - افق اقتصادی
جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-27
کد خبر: 13451 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ |
351 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

به دنبال برگزاری جُنگ شادی هنجارشکنانه در یکی از مجموعه‌های گردشگری کوار، با دستور مقام قضایی این مجموعه پلمب شد.

خار در پای فرهنگ کوار؛ اقدام قاطع فرماندار کوار در برخورد با هنجارشکنی فرهنگی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کوار، بررسی پیشینه شهرستان کوار هر فردی را‌ با فرهنگ مذهبی و انقلابی مردم متعهد این شهر آشنا می کند. 

دیاری که در روزهای به ثمر نشستن انقلاب، فعال و مثمرثمر بوده و ۱۷ بهمن ماه را با عنوان “روز کوار در تاریخ انقلاب” به‌نام خود ثبت کرده است. 

کوار در سالهای حماسه و دفاع نیز در سطح استان فارس پررنگ ظاهر شده و در تقدیم شهدا نسبت به آمار جمعیتی‌اش در سالهای دفاع‌مقدس، مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است تا جایی که این خطه از فارس، به شهرستان ۵۰۰ شهید معروف بوده و جلوه حضور حماسی مردم در دفاع از انقلاب و آرمان ها را در راهپیمایی ها و محافل فرهنگی و مذهبی شهر می توان مشاهده کرد. 

نمونه عینی این ادعا تجمع ۶ هزار نفری مردم ولایت مدار کوار در حرم شهدای گمنام شهرستان در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است که هفته گذشته با حضور خیل مردم انقلابی و خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد. 

جشنی که از غنای فرهنگی خاصی برخوردار بود و با زمزمه سرودهای محتوایی از سوی نوجوانان و جوانان همراه شد. 

اما تنها دو شب از این مراسم با شکوه گذشته بود که برگزاری جنگ شادی به مناسبت عید قربان و یک هفته قبل از فرارسیدن این مناسبت در یکی از مجموعه های گردشگری شهرستان، تناقضی را در فرهنگ مذهبی شهر به وجود آورد و افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد. 

پیرو این اتفاق که جمعه شب در کوار با حضور یکی از خوانندگان که با عرف شهرستان تناسبی نداشت و هنجارشکنی هایی که در این برنامه صورت گرفت، این‌ مجموعه به دستور مقام قضایی پلمب شد. 

باید گفت حضور یک خواننده غیرمتعارف با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همکاری فرهنگی شورای اسلامی و شهرداری و نصب یک پوستر معنادار در سطح شهر برای تبلیغ این جشن در شهرستان کوار چگونه انجام شده و از چشم نهادهای مسئول دور مانده است؟ 

علاوه بر آن، نباید چنین هنجارشکنی هایی در شهرستان کوار با سابقه درخشان انقلابی و مذهبی تکرار شود، بررسی این مسئله از ابعاد مختلف امری ضروری است که مسئولان  شهرستان باید نسبت‌به آن مبادرت ورزند.

پایان پیام/خ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید