فارس در رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری - افق اقتصادی

فارس در رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری - افق اقتصادی
جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-27
کد خبر: 13445 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ |
343 بازدید
۰
8
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در سال گذشته حدود ۷۷ هزار اشتغال در این استان با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و … ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و در پی آن نرخ بیکاری این استان نیز در سال گذشته با رکوردی که در ۲ دهه گذشته سابقه نداشته با هفت و نیم درصد ثبت شد که رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری به فارس تعلق گرفت.

فارس در رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید خداپرست در نشست خبری مدیران پاسخگو استان فارس، به انتشار نرخ بیکاری در خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: به رغم وجود مشکلات در سال گذشته حدود ۷۷ هزار اشتغال در این استان با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و … ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت و در پی آن نرخ بیکاری این استان نیز در سال گذشته با رکوردی که در ۲ دهه گذشته سابقه نداشته با هفت و نیم درصد ثبت شد که رتبه هشتم کشور در کاهش نرخ بیکاری به فارس تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در پی عملکرد مناسب این استان، تعهد اشتغالزایی فارس در سال جاری افزایش یافت در صورتیکه در سال گذشته نیز تعهد این استان رشد ۲ برابری را تجربه کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: تعهد اشتغالزایی فارس در سال ۱۴۰۲ تعداد هفت‌هزار و ۲۰۱ نفر افزایش پیدا کرد و به رقم بیش از ۶۶ هزار نفر رشد یافت و در زمینه افزایش تعهد اشتغال استان‌ها در سال جاری، فارس بعد از سیستان بلوچستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعهد اشتغالزایی فارس در سال پیش رو باید به افزایش اعتبارات استان نیز منجر و در تخصیص اعتبارات ملی فارس به صورت خاص دیده شود، گفت: توجه به حفظ مشاغل موجود نیز یکی از مهمترین مسایل است که باید به آن توجه شود.

خداپرست در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بخش خدمات فارس بیش از ۵۰ درصد مشاغل این استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال گذشته سهم بخش صنعت در اشتغال اغلب استان های کشور کاهشی بوده اما در فارس روند افزایشی است اما سهم اشتغال در بخش کشاورزی فارس روند کاهشی داشته است.

وی اظهار کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی فارس در سال گذشته از ۱۹ به حدود ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرده است که امیدواریم این مساله در سال جاری جبران شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغالزایی راهکارهایی در کاهش نرخ بیکاری استان داشتیم که امسال در جهت افزایش تعهد اشتغالزایی سهم شهرستان‌ها، بخش خصوصی،دولتی و تعاون مشخص شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه رشته‌های شغلی نیاز استان باید احصا شود،گفت: بعضی فرصت های شغلی در سال گذشته در این استان وجود داشت که مورد قبول کارجویان قرار نگرفت.

وی ادامه داد: فرهنگ کار در جامعه ما نیازمند ارتقاء است و گویا هنوز اهمیت مسأله تولید برای بعضی کارجویان تبیین نشده است که در این راستا سند فرهنگ کار و تعاون فارس با کمک اساتید دانشگاهی،نخبگان و… با توجه به اسناد و قوانین بالا دستی مانند قوانین کار و تعاون و بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است.

برتری کار تولیدی نسبت به مشاغل کاذب برای کارجوها تبیین شود

وی اضافه کرد: بعضی کارجوها حاضر به انجام مشاغل کاذب هستند اما زیر بار کارهای تولیدی نمی روند که باید اهمیت تولید برای نسل جدید تبیین شود.

خداپرست تاکید کرد: مهارت آموزی نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود که با رایزنی با مسئولان بعضی مراکز آموزش عالی استان این موضوع پیش بینی و مهارت آموزی کارجویان توسط دانشگاه‌هایی ازجمله دانشگاه علمی کاربردی با انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: رسانه ها در حوزه برجسته کردن فعالیت کارفرمایان برتر ‌،تعاونی های موفق و معرفی این الگوها به جامعه می توانند موثر باشند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته پیش بینی شده بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند که در مجموع ۱۱ هزار و دویست نفر در این استان از کار بیکار شده و مقرری بیمه بیکاری گرفتند که این آمار حدود شش هزار نفر از پیش بینی انجام شده کمتر بود که نشان از این دارد که فارس در پایداری از مشاغل و پیشگیری از بیکاری شاغلین عملکرد مناسبی را تجربه کرد.

پایان پیام/خ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید