زندگی‌نامه شهید رحمان استکی به تولیدات هنری تبدیل می‌شود - افق اقتصادی

زندگی‌نامه شهید رحمان استکی به تولیدات هنری تبدیل می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 25830 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ |
237 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: خاطرات و زندگی‌نامه شهید رحمان استکی در قالب تولیدات هنری از سوی حوزه هنری منتشر می‌شود.

زندگی‌نامه شهید رحمان استکی به تولیدات هنری تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، نشست علمی تخصصی «بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی» با حضور یاران و همراهان شهید از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری در شهرکرد برگزار شد.

قاسم فتاحی در این خصوص گفت: نشست علمی تخصصی «بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی» با هدف جمع‌آوری خاطرات فعالان انقلاب اسلامی در استان و تبیین شخصیت شهید رحمان استکی و واقعه هفت تیر ۱۳۶۰ برگزار شده است.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: شهید رحمان استکی از فعالان انقلاب اسلامی در این استان است وی در خانواده‌ای مذهبی در شهرکرد به دنیا آمد که بعدها سه شهید گلگون‌کفن تقدیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی کردند.

وی اظهار داشت: شهید استکی در بحبوحه مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی با ایمان قوی و شهامت فراوان،‌ بدون هیچ ترس و واهمه‌ای، در آگاهی‌بخشی به فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی و سازماندهی اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات در استان نقش موثری داشته است.

فتاحی تصریح کرد: شهید استکی با اتکا به معارف عمیق اسلامی،‌ به کارگیری روش‌های صحیح تعلیم و تربیت اسلامی و شناسایی مسیر هدایت نونهالان و نوجوانان، نفوذ کلام و برپایی جلسات مخفی و ارتباط با فرهنگیان و دانش‌آموزان توانست آنان را با اصول و مبانی اعتقادی اسلام و کلام وحی که اساس مبارزه با ظلم و کفر است آشنا و مأنوس کند و روحیه ظلم ستیزی را در آن‌ها بیدار سازد و آن‌ها را به صحنه مبارزه با طاغوت بکشاند.

وی اضافه کرد: به واسطه روشنگری‌های شهید استکی، بسیاری از نیروهای انقلابی به صف مبارزان انقلاب پیوستند.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در این نشست تخصصی همراهان شهید موضوعاتی چون شرایط تاریخی کشور و استان همزمان با برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور شهید در انتخابات، تبلیغات آن دوره، چگونگی برگزاری انتخابات مجلس، رحمان استکی در سنگر نمایندگی مجلس، فاجعه ۷ تیر ۱۳۶۰، شهادت رحمان استکی و خاطرات خود را از آن دوران بیان کردند که این مطالب به زودی در قالب تولیدات هنری از سوی حوزه هنری منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: پرتره شهید استکی نیز به صورت نقاشی دیجتال توسط انیسه عباسی از هنرمندان جوان استان تولید شده است که در این نشست و با حضور فعالان انقلاب اسلامی و یاران شهید رونمایی شد.

 فتاحی اظهار داشت: خاطرات این شهید پر افتخار استان نیز توسط حبیب‌الله فاضلیان از یاران شهید و با حمایت حوزه هنری در حال تولید است که آغاز به کار این کتاب خاطرات نیز در این نشست کلید خورد.

گفتنی است شهید رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بود در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در حادثه بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید