اجرای ۶ پروژه عمرانی در شهرستان بروجن با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار - افق اقتصادی

اجرای 6 پروژه عمرانی در شهرستان بروجن با 19 میلیارد تومان اعتبار - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 22279 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ |
332 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ پروژه استانی با اعتبار بیش از ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در شهرستان بروجن در حال اجراست.

اجرای ۶ پروژه عمرانی در شهرستان بروجن با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی گفت: ۶ پروژه استانی با اعتبار بیش از ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در شهرستان بروجن در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرهنگسرای گندمان، پزشک قانونی بروجن، مصلای بروجن، مصلای بلداجی، فرهنگسرای فرادنبه و بازنگری طرح جامع بروجن طرح‌هایی است که در سال گذشته مجموعا ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار داشتند که از این مبلغ، ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۹۱.۶۷ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل محور شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان یک پروژه مهم و ملی در شهرستان است، افزود: قسمت‌های ورودی و خروجی سفیددشت و فرادنبه در مسیر شهرکرد ـ بروجن نیمه‌تمام باقی مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و رفع معارض، تا ۲ هفته آینده آسفالت و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مقصودی اضافه کرد: محور بروجن ـ لردگان به لحاظ وسعت طرح از نظر اعتبار مشکلاتی دارد، در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مقرر شد برای تکمیل این پروژه ۴۳۰ میلیارد تومان به صورت ۲ ساله تخصیص داده شود که از این مبلغ در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان جذب شد.

وی عنوان کرد: همچنین کمربند شمالی بروجن و محور بلداجی به گندمان نیز در قالب این طرح قرار دارد و در نتیجه اعتبار ذکر شده پاسخگوی نیاز پروژه نخواهد بود به همین جهت در جلسه با کارشناسان نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نفت و راهداری تشکیل و تأمین اعتبار تکمیل پروژه از این طریق انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تونل غدیر در محور بروجن ـ لردگان که اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده دارای مشکلاتی است و ممکن است به لحاظ ایمنی دچار مشکل شود بنابراین ساخت تونل اول و پل کره‌بس در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از کمربندی شمالی شهرستان بروجن آسفالت شده است، گفت: در خصوص جابجایی لوله انتقال آب در تلاقی با کمربندی، پیگیری‌هایی جهت برگزاری مناقصه با قراردادی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

مقصودی یادآور شد: در سال گذشته ۲ هزار تن قیر جهت تکمیل پروژه‌های ذکر شده دریافت شده است.

وی ادامه داد: پنج کیلومتر از مسیر بلداجی به سمت سه‌راهی گندمان بازگشایی شد و در آینده نزدیک به همراه تعدادی از پروژه‌های راه استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان توضیح داد: سال گذشته تقریباً در تمامی شهرهای بروجن الحاق و تفکیک‌ اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و در شهر بلداجی نیز زمینی برای ساخت مسکن اختصاص یافته است و به زودی عملیات ساخت شروع می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید