معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر - افق اقتصادی

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 63849 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۶ |
299 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

طی مراسمی برترین‌های سومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر معرفی شدند.

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری استان بوشهر شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسجد یکی از خاستگاه‌های اصلی انقلاب بوده تا جایی که حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز به عنوان نخستین شکوفه هنری انقلاب از مسجد جوانه زده است.

وی افزود: حوزه هنری از دل فعالیت شماری از جوانان انقلابی در سال‌های ابتدایی انقلاب در دل مسجد جوادالائمه (ع) روییده شد، هنر انقلاب از دل مسجد کار خود را شروع کرد و به مرور در رشته‌های گوناگون هنری توسعه یافت و گسترده شده است.

شاهینی با اشاره به هدف تئاتر بچه‌های مسجد توضیح داد: هدف حوزه هنری در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد این است که نیروهای انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر اظهار کرد: برگزاری مستمر و مرتب جشنواره بچه‌های مسجد، منجر به کشف استعدادهای جدید برای هنر انقلاب اسلامی می‌شود و بر همین اساس برگزاری جشنواره مورد حمایت ویژه قرار دارد؛ حوزه هنری با ظرفیت بچه‌های مسجد می‌تواند به این مخاطب دست یابد و در دنیایی که با کثرت اطلاعات و داده های گوناگون دچار تشتت مخاطب شده است، گفت وگو کند.

وی عنوان کرد: فعال سازی، سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها برای ارتقای کیفی فعالیت های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی و حمایت و تشویق گروه ها از جمله اهداف رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

این مقام مسؤول با اشاره به حضور ۱۳ نمایش در سومین رویداد بچه‌های مسجد بیان کرد: در این رویداد هنرمندانی از شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، دلوار و روستای گورک حضور داشتند که چهار نمایش “ننه مرتضی” با کارگردانی نگار هوشیار، “این قصه برای نخوابیدن است” به کارگردانی نیلوفر پوشپاش، نمایش “قاب دوستی” به کارگردانی ناهید جمشیدنیا و نمایش “پایان انتظار” از رضا میرزایی بدون اولویت به عنوان نمایش‌های برتر انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در بخش کودک از بازیگران آیه بخو، ساره بخو، زهرا محمد حسینی، فاطمه محمودنژاد و در بخش بزرگسال نیز از سید شکوفه هاشمی تنگستانی، سید اکبر موسوی، رضا میرزایی، ناهید جمشیدنیا، لیلا منصوری، نگار هوشیار، ام‌البنین دهقان و از احمدرضا قربانی نیز به عنوان مربی تقدیر شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید