مشارکت پایانه‌های نفتی در عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی - افق اقتصادی

مشارکت پایانه‌های نفتی در عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 22908 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۱۵ |
184 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از مشارکت این شرکت در نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.

مشارکت پایانه‌های نفتی در عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: این دستاورد بزرگ ملی که با ابتکار عمل صورت گرفته در دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به ثمر نشست، این نوید را می دهد که با بهره‌برداری و تولید زودهنگام از طرح توسعه فاز ۱۱ (به‌عنوان مرزی‌ترین و آخرین فاز باقیمانده از طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی) برگ زرین و افتخاری دیگری بر افتخارات وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در دولت مردمی افزوده شود.

وی ادامه داد: عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها نقش اصلی و تعیین‌کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور و همچنین  میعانات گازی به منظور تولید حداکثری گاز از میادین مشترک را دارد.

غریبی بیان کرد: باتوجه به اهمیت نصب بزرگ‌ترین سکوی دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی با وزن ۳۲۰۰ تن و با ارزش سه و‌ نیم میلیارد دلار، بنابر درخواست شرکت نفت و گاز پارس جنوبی جهت عملیات تخصصی یدک‌کشی این سازه فوق سنگین در دریا و متعلقات مربوطه، شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعزام دو فروند یدک کش از نوع ASD در جابجایی این سکو در دریا همکاری لازم را در این پروژه ملی به انجام رسانید.

به گزارش فارس، گفتنی است نخستین سکوی فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با موفقیت در موقعیت خود نصب شد تا با تدبیر دولت سیزدهم، تولید حداکثری گاز و میعانات گازی از این میدان مشترک ۳ سال زودتر انجام شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید