«تجربی» رشته محبوب داوطلبان کنکور در بوشهر - افق اقتصادی

«تجربی» رشته محبوب داوطلبان کنکور در بوشهر - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 21568 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ |
304 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۱۷۵ داوطلب معادل ۴۰.۹۶ درصد داوطلبان این استان از رشته تجربی هستند.

«تجربی» رشته محبوب داوطلبان کنکور در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمود افشار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ۶ هزار و ۱۷۵ داوطلب معادل ۴۰.۹۶ درصد مربوط به داوطلبان رشته تجربی است.

وی ادامه داد: ۷۹۸ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری معادل ۵.۲۹ درصد در رشته هنر، چهار هزار و ۵۶۸ داوطلب معادل ۳۰.۳ درصد در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۳۱ داوطلب معادل ۱۴.۱۳ درصد در رشته ریاضی و یک هزار و ۴۰۳ داوطلب معادل ۹.۳ درصد نیز در رشته زبان‌های خارجی شرکت دارند.

این مقام مسؤوول افزود: از ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب شرکت کننده در نوبت دوم کنکور سراسری استان بوشهر، ۹ هزار و ۷۶۵ نفر معادل ۶۴.۷۷ درصد دختران و پنج هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۳۵.۲۲ درصد پسران هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر بیان کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های دهگانه این استان و جزیره خارگ برگزار می‌شود که پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس و ۹ هزار و ۷۷۵ نفر در دیگر شهرها بر سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند.

به گزارش فارس، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی با ۲ دفترچه در صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی هنر با یک دفترچه در عصر چهار شنبه همان روز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با ۳ دفترچه در صبح پنج‌شنبه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک دفترچه در عصر پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸:۳۰ و عصر ساعت ۱۵ تعیین شده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید