معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «فرمانده محبوب» +اسامی - افق اقتصادی

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «فرمانده محبوب» +اسامی - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 15070 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ |
410 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

اولین جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» با محوریت سردار شهید محمدجعفر سعیدی، شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «فرمانده محبوب» +اسامی

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، غلامرضا ابراهیمی دبیر جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از دریافت و کدگزاری و ارزیابی اشعار، برگزیدگان مرحله اول جشنواره شعر «فرمانده محبوب» معرفی شد.

وی بیان کرد: این جشنواره، با همت ستاد بزرگداشت سردار شهید محمدجعفر سعیدی برای نخستین بار در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود؛ در همین رابطه پوستر فراخوان جشنواره از اوایل خرداد تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به طور گسترده در مطبوعات و رسانه‌های مجازی منتشر که در مدت دو ماه با استقبال کم‌نظیر شاعران آیینی بوشهر روبرو شد.

ابراهیمی گفت: در این مدت حدود ۲۰۰ اثر از ۹۰ شاعر آیینی استان بوشهر در ژانرهای مختلف شعر کلاسیک، آزاد، گویشی و کودک و نوجوان به ترتیب از شهرستان‌‌های «دشتی، بوشهر، گناوه، دیلم، دیر ، دشتستان و تنگستان» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» اظهار کرد: رسالت داوری این دوره از جشنواره را «غلامحسین دریانورد» و «غلامرضا ابراهیمی» از چهره‌های نام‌آشنای شعر آیینی، حوزه پژوهش و نقد ادبی استان از دو شهرستان دشتی و گناوه (زادگاه و مدفن سردار شهید سعیدی) برعهده داشتند.

وی راه یافتگان به مرحله دوم جشنواره را به ترتیب حروف الفبایی عنوان کرد: در بخش شعر کلاسیک، خلیل آزمون از شهر شُنبه، مازیار اسدی از خورموج، فخرالسادات تقی‌زاده از بوشهر، عاتکه حیدری از کاکی، غلامعباس خرم‌آبادی از گناوه، فاطمه دشتی از کنگان، حدیث زنگنه از عالیشهر، مریم شیخیونی از بوشهر، حسین عاشوری از بردستان، حسن عباسی از بوشهر، فتح‌الله علیمرادی از بندر دیلم، سیروس فتحی از دشتستان، زهرا فولادی هلیله از بوشهر، رضا قائد از احشام‌قائدها، محمد مرادی از دشتی، حمید مرادی از بندر دیلم، باقر مزارعی‌بوالخیری از اهرم‌، حیدر منصوری از آبدان، احمد منصوری از خورموج، سیده‌محبوبه هاشمی‌زاده از خورموج بودند.

ابراهیمی با بیان اسامی نفرات برگزیده در بخش شعر آزاد گفت: نرگس اسمعیلی از دشتستان، دریا افکار‌ آزاد از بوشهر، عاطفه بردستانی از بوشهر، زهرا تعجب از بوشهر، سیدمحمدجعفری از دشتی، راضیه خضری از بندر گناوه، یاسمین دهدار‌فر از خورموج، الناز رشیدی از بوشهر، عصمت صیادی از دشتستان، مصطفی نوذری از شهر شُنبه نفرات راه‌یافته به مرحله دوم جشنواره هستند.

دبیر جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» با بیان نفرات برگزیده در بخش شعر گویشی ابراز کرد: محمد ابراهیمی از روستای کبگان و زینب‌ مقدمی‌منفرد از گنخک‌‌ شیخی (شهرستان دشتی) نفرات راه‌یافته هستند.

ابراهیمی یادآور شد: در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ شاهد برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهایی جشنواره واقع در روستای شهیدپرور احشام‌قائدها از شهرستان دشتی (زادگاه سردار شهید سعیدی) با حضور شاعران، خانواده معظم شهید، اصحاب رسانه و مسؤولین استانی خواهیم بود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره تأکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد معنوی، نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کشف و پرورش ظرفیت‌های ادبی و معرفی سردار شهید سعیدی از زبان لطیف شعر بعنوان شهید شاخص سال استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

دبیر جشنواره شعر استانی «فرمانده محبوب» خاطرنشان کرد: تمام تلاش میزبانان بر این است که اشعار فاخر رسیده به دبیرخانه را به شکل «مجموعه» چاپ کرده و در اختیار شاعران و ادب‌‌دوستان قرار گیرد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید