۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند - افق اقتصادی

54 درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 34081 |
تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ |
194 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.

۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسکندری ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، با اشاره به ۵۰۰ هزار نفر مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۷۵ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تحت پوشش این بیمه هستند و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تمام جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اهمیت این موضوع در کاهش فقر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، خواستار توجه و تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به­‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و جذب حداکثری مشمولان شد.

وی با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت های موجود در شهرستان‌ها برای ترویج بیمه اجتماعی، گفت: بیمه اجتماعی یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جهموری اسلامی است که بر اساس اسناد بالادستی و اصل ۲۹ قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری با هدف گسترش عدالت از سال ۱۳۸۴ برای بهره مندی دهک‌های پایین جامعه و همه کسانی که به هر دلیل فاقد پوشش بیمه‌ای هستند ایجاد شد.

اسکندری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۱، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستاها با پیگیری مسئولان و دولت­مردان محقق می­ شود.

وی افزود: فرمانداران نیز باید به توسعه و آبادانی روستاها توجه جدی کرده و جلسات ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به صورت مرتب برگزار کرده و از ظرفیت کارگزاری­‌ها، دهیاری­‌ها و شوراها جهت اطلاع رسانی در بین مردم بهره ببرند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید