برداشت ۱۹ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی - افق اقتصادی

برداشت ۱۹ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 32062 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸ |
216 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ازآغاز برداشت آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان خبر داد.

برداشت ۱۹ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حکمت جعفری اظهار داشت: ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

جعفری تصریح کرد: از مجموع دو هزار و ۳۳۵ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند ، شهرستان های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستانهای تابعه استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده ، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

جعفری اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان،افزود: آذربایجان‌غربی حدوداً دارای ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب،هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه ها در این استان کشت می شود.

جعفری یاد آور شد: درختان آلبالو به غیر از شهرستان های ارومیه و خوی اغلب به شکل حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سایر شهرستانهای استان قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید