آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت مهار شد - افق اقتصادی

آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت مهار شد - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 20209 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ |
249 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: آتش سوزی در چهار هکتار از سطح جنگل‌های این شهرستان با تلاش نیروهای امدادی و مردمی مهار شد.

آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت  ، رحمت ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های حاشیه شهر «نلاس» سردشت نیروهای امدادی منابع طبیعی و آتش‌نشانی به محل مورد نظر اعزام شدند که با تلاش این نیروها حریق مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است اضافه کرد: در این آتش‌سوزی سه هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شد و به بخشی از باغات و مزارع این منطقه نیز خسارت‌هایی وارد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: علاوه بر این امروز ۲ فقره آتش‌سوزی در روستاهای «سیسیر» و «شیوآشان» روی داد و در این آتش‌سوزی‌ها نیز یک هکتار از مناطق جنگلی و یک هکتار از باغات و مزارع مردم طعمه حریق شد.

وی از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شده علوفه‌ها احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادای از شهروندان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

وی از همکاری مردم با محیطبانان در مهار این آتش‌سوزی‌ها و اعلام به موقع آنها قدردانی کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده نیز گفت: سه هکتار از ذخیرگاه جنگلی «سلطان یعقوب» این شهرستان طعمه حریق شد که با تلاش به موقع محیطبانان و مردم محلی این آتش‌سوزی مهار و از سرایت آن به دیگر مناطق جلوگیری شد.

پایان پیام


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید