۳۴ گروه دامپزشکی در اردبیل بر کشتار دام‌های قربانی نظارت می‌کنند - افق اقتصادی

۳۴ گروه دامپزشکی در اردبیل بر کشتار دام‌های قربانی نظارت می‌کنند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 13243 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ |
348 بازدید
۰
10
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از تجهیز و ساماندهی ۳۴ گروه ثابت و سیار برای معاینه قبل و بعد از کشتار دام‌های قربانی در این استان خبر داد.

۳۴ گروه دامپزشکی در اردبیل بر کشتار دام‌های قربانی نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اردبیل، مهدی فیضی  با اعلام این خبر اظهار کرد: ۸۰ نفر کارکنان فنی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناس بازرس بهداشتی گوشت و روحانی ناظر ذبح برای معاینه قبل و بعد از کشتار دام‌های قربانی به منظور حصول اطمینان شهروندان از سلامتی این دام‌ها در استان مشارکت دارند.

وی افزود: این گروه‌ها در عید قربان در میادین اصلی شهرستان‌های استان مستقر شده و آماده ارائه رایگان خدمات نظارت بهداشتی دامپزشکی هستند و شهروندان به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توجه داشته باشند.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل به تشدید برنامه‌های نظارتی اداره متبوع خود اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب و موثر در فرایند تضمین سلامت گوشت و آلایش خوراکی دامی، عملیات بازرسی بهداشتی لاشه دام‌های قربانی در عید سعید قربان با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت و امنیت غذایی به‌صورت ویژه و رایگان انجام می‌شود.

فیضی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌های دام در روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند، به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان از کشتار دام در منازل و معابر و خیابان‌ها خودداری کرده و دام خود را جهت کشتار به کشتارگاه منتقل کنند تا ضمن حصول اطمینان از سلامت لاشه از آلودگی‌های زیست محیطی و انتشار آلودگی‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: شهروندان در صورت ذبح دام قربانی در منزل، گروه‌های سیار دامپزشکی را مطلع کنند تا از سلامت دام و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل نمایند.

فیضی همچنین به شهروندان توصیه کرد گوشت قرمز و سفید و آلایش دامی خود را از مراکز مجاز به‌صورت بسته‌بندی بهداشتی و کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و هنگام خرید گوشت قرمز حتما به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی و همچنین برچسبی که روی ساق و ران لاشه الصاق می‌شود، دقت لازم را داشته باشند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید