تبلیغ فروش سوالات کنکور حربه کلاهبرداران سایبری - افق اقتصادی

تبلیغ فروش سوالات کنکور حربه کلاهبرداران سایبری - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 34877 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ |
316 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس فتا استان البرز به کاربران در خصوص تبلیغات فروش سوالات کنکور هشدار داد و گفت: ‏داوطلبان فریب کلاهبرداران را نخورند.‏

تبلیغ فروش سوالات کنکور حربه کلاهبرداران سایبری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: این روزها با توجه به نزدیکی مرحله دوم کنکور دانشگاه‌ها، بازار تبلیغات اغوا کننده شیادان مجازی گرم شده و دنبال طعمه‌ها خود برای رسیدن به اهداف خود هستند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفند فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی قصد سوء استفاده‌های مالی از داوطلبان را دارند و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

جلیلیان افزود: کلاهبرداران با ادعای واهی با ترفند دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوالات، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: داوطلبان بدانند سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است و ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان فقط با هدف کلاهبرداری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: دراین روزها که داوطلبان از لحاظ روحی و احساسی مقداری دچار استرس شدند شاید تصمیم‌های عجولانه گرفته و اشتباهی مرتکب شوند که خانواده‌ها باید دراین زمینه هوشیارباشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان فریب تبلیغات دروغین فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و فقط با تلاش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

جلیلیان همچنین درخصوص تبلیغ فروش داروهای تقویت حافظه در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد که دراین شرایط کاربران مراقب باشند چرا که این داروها عوارض افسردگی و اعتیاد به دنبال دارد.

وی افزود: همراهی خانواده ها با فرزندان و کاهش فشار روانی و استرس و افزایش اعتماد به نفس داوطلبان کنکور زمینه موفقیت فرزندان آنها را فراهم می‌کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: پلیس فتا البرز ضمن شناسایی چند باند کلاهبرداری دراین زمینه از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

پایان پیام/

 

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید