البرز به ۴ هزار معلم جدید نیاز دارد - افق اقتصادی

البرز به ۴ هزار معلم جدید نیاز دارد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 20133 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ |
260 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه در بهترین شرایط البرز برای سال تحصیلی جدید ۴ هزار معلم نیاز دارد، گفت: بخش عمده ای از این کمبود به کمک حق‌التدریس‌ها و بازنشستگان تأمین خواهد شد.

البرز به ۴ هزار معلم جدید نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز که در محل سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش اقداماتی را در راستای کیفی سازی آموزش و پرورش آغاز کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این اقدامات برگزاری امتحانات نهایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از نمره کنکور سراسری مربوط به امتحانات نهایی پایه دوازدهم است که بسیار سرنوشت ساز قلمداد می‌شود، افزود: امتحانات بدون مشکل خاصی به صورت الکترونیکی برگزار شد‌.

حجرگشت با بیان اینکه تمام پاسخ نامه‌ها اسکن و سربرگ‌ها حذف می‌شود، بیان کرد: سوالات کل کشور به مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و مرکز سنجش باتوجه به سهمیه دانش آموزان هر استان از استان‌های دیگر برگه برای تصیح می‌دهد.

وی ادامه داد: یک عدالت آموزشی در کل کشور برای دانش آموزان پایه دوازدهم اتفاق افتاده است.

حجرگشت با بیان اینکه سال‌های گذشته ۲۴ ساعت بعد از آخرین امتحان نهایی اعلام نتیجه می‌کردیم، افزود: درحال حاضر امتحانات نهایی تمام شده اما هنوز نتیجه اعلام نشده و تا تمام برگه‌ها تصیح نشود امکان اعلام نتایج وجود ندارد.

وی ادامه داد: از زحمات همکاران عزیز بویژه حوزه تصحیح که شبانه مشغول هستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

حجرگشت با بیان اینکه آزمون استعداد‌های درخشان در سطح استان برگزار شد، افزود: هفته گذشته آزمون دبیرستان‌های نمونه دولتی با حضور ۸هزار دانش آموز پایه دهم در ۳۷ حوزه امتحان نهایی برگزار شد.

وی اشاره‌ای به اقداماتی که در تابستان انجام می‌شود کرد و گفت: از جمله این اقدامات ساماندهی فضاها، ثبت نام دانش آموزان و نیروی انسانی است. 

حجرگشت با بیان اینکه موضوع مهم ساماندهی نیروی انسانی است، تصریح کرد: علیرغم تراکم بالا کلاس درس دانش آموزان موظف هستیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، هرچند شرمنده اولیا و دانش آموزان برای تراکم بسیار بالا هستیم. 

وی با اشاره به نقل و انتقالات، گفت: در بحث نقل و انتقالات به دلیل کمبود نیروی انسانی مقاومت می‌کنیم در برابر انتقالی همکاران به دلیل اینکه نمی‌خواهیم هیچ کلاسی بدون معلم باشد، بنابراین مجبور به سخت‌گیری هستیم. 

حجرگشت با بیان اینکه در حال حاضر کلاس‌های درس ۴۰ نفره است، ادامه داد: بعضی از مدارس حتی مدارس خاص را دو نوبتی می‌کنیم به دلیل ازدحام جمعیت دانش آموزی است و برای ساماندهی به کمک مسولین مربوطه نیاز داریم.

وی در خصوص سهمیه ۸۱۷ نفر آموزگاری، گفت: هفته گذشته قبول شدگان این سهمیه اعلام شدند و از امروز فرآینده مصاحبه شروع شده است.

حجرگشت با بیان اینکه امسال رویکرد جذب معلمان تغییر کرده است، بیان کرد: امسال ۴۰ درصد نمره آزمون ورودی ۶۰درصد مصاحبه و گزینش تاثیر دارد. 

وی با بیان اینکه اگر کل بازنشستگان بخواهند از سیستم آموزش و پرورش خارج شوند ۶ هزار معلم کم داریم، افزود: در بهترین حالت اگر بتوانیم نصف معلمان را نگه‌داریم قطعا ۴هزار معلم در استان کم خواهیم داشتم و مجبوریم از طریق معلمان حق‌التدریس و بازنشستگان این کمبود را تأمین کنیم.

حجرگشت با اشاره به کمبود سرایدار و خدمت‌گزار، گفت: امیدواریم با ظرفیت قانونی ۲۵هزار نیرو که مجلس ایجاد کرده دستورالعمل‌ها تهیه و ابلاغ شود که تا قبل از مهر بتوانیم نیرو جذب کنیم. 

وی در خصوص کمبود فضای آموزشی، بیان کرد: درحال حاضر زمین برای ساخت مدرسه نداریم، مسؤولین مرتبط زمین‌های که کاربری آموزشی دارند را معرفی کنند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید