رییس کل دادگستری استان البرز: با هرگونه اقدام علیه امنیت روانی جامعه برخورد قانونی می‌شود - افق اقتصادی

رییس کل دادگستری استان البرز: با هرگونه اقدام علیه امنیت روانی جامعه برخورد قانونی می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 15788 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ |
347 بازدید
۰
8
ارسال به دوستان
پ

رییس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر فرامین مقام معظم رهبری در راستای ایجاد و حفاظت از امنیت روانی جامعه گفت: با هرگونه اقدامی که موجب تشویش امنیت روانی جامعه شود برخورد قانونی خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان البرز: با هرگونه اقدام علیه امنیت روانی جامعه برخورد قانونی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، صبح امروز، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در جمع اصحاب رسانه و اعضای بسیج رسانه البرز، به نقش اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: تاثیر رسانه‌های جمعی در نگاه جامعه به ویژه در عصر و شرایطی که قرار گرفته ایم بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه در امروز جامعه بی‌بدیل قلمداد می‌شود، یادآور شد: ضعف در حوزه رسانه موجب خسران و پشیمانی خواهد شد فلذا انتظار می‌رود از تمام ظرفیت رسانه‌ها باید در مسیر مثبت استفاده کرد.

این مقام مسؤول به انتشار اخبار کذب از سوی برخی رسانه‌ها و عواقب آن اشاره کرد و ادامه داد: در ناآرامی‌های اخیر شاهد مثال ملموس انتشار یک خبر کذب و حواشی پس از آن بودیم. یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار به راه افتاد.

وی اضافه کرد: اگر به مطالب و تحلیلی که در رسانه‌های معاند منتشر شد توجه می‌کردیم می‌دیدیم که به شکلی القا می‌کنند همه آن‌ها به هدف خود رسیده‌اند!

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه با بسیاری از بازداشتی‌های ناامنی‌های اخیر هم صحبت شدم و اغلب این افراد باور داشتند که رسانه‌های معاند مطالب را به درستی بازنشر کرده‌اند، بیان کرد: این بیانگر ضعف در رسانه‌های داخلی است. باید این نقاط ضعف شناسایی و درصدد برطرف کردن آن برآییم.

این مقام مسؤول در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با مدیران و رئوسای قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در این دیدار تبیین مسائل و آگاه سازی جامعه در کنار تاکید بر ایجاد امنیت روانی مدنظر مقام معظم رهبری بود و طی دو سال گذشته به صورت جدی از سوی ایشان مطالبه شده است.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه هرگونه مطلبی که موجب ناامنی روانی در جامعه شود مشمول برخورد قانونی خواهد شد و جزو وظایف ما است، اضافه کرد: در حوزه رسانه باید به چندین نکته توجه کرد، ابتدا اینکه ایده آل ما از رسانه چیست؟ سپس بررسی جایگاه کنونی رسانه‌ها و در نهایت باید بدانیم برای رسیدن به نقطه ایده آل چه اقداماتی باید انجام شود.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت نقش و جایگاه رسانه، یادآور شد: یکی از راه‌های ایجاد اعتماد میان مردم از سوی رسانه‌ها، پیگیری مطالبات ایشان است که موجب ایجاد اقدام عملی از سوی مسؤولین نیز خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان البرز به اهمیت امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود: بازگو کردن مسائل و اقدامات اجرایی مسؤولین توسط رسانه‌ها می‌تواند به ایجاد امید آفرینی در جامعه کمک کند.

پایان پیام/



✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید