برطرف شدن ۳۳۹ قلم از کمبودهای دارویی در یک سال - افق اقتصادی

برطرف شدن ۳۳۹ قلم از کمبودهای دارویی در یک سال - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 141681 |
تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ |
197 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پیکانپور، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی از ۴۲۰ قلم در سال گذشته به ۸۱ قلم در شهریور ماه رسیده است.

برطرف شدن ۳۳۹ قلم از کمبودهای دارویی در یک سال

به گزارش بازار، محمد پیکانپور در نشست خبری هشتمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: این نمایشگاه ورای همه تفکرات و رویکردهای سیاسی و جناحی و جلوه تبلور وحدت صنعت داروسازی از تولید ماده اولیه تا انتهای زنجیره است و باید تلاش کنیم تا آثار این نمایشگاه در همه سال ادامه داشته باشد.

پیکانپور گفت: صنعت داروسازی ارزش افزوده بسیاری برای کشور ایجاد کرده است و اگر صنعت دارو ایران با کشورهای مشابه از نظر جمعیت مصرف کننده و منابع بیشتر ارزی تا ۵ برابر برای تامین نیاز دارویی شان صرف می‌کنند و صنعت داروسازی برای جمهوری اسلامی ایران موجب افتخار است و این صنعت همیشه در حال رشد بوده است و در ۱۰ سال اخیر از نظر ارزش ریالی از ۶۰ به ۸۵ درصد رسیده است.

وی افزود: صنعت داروسازی در حوزه زیست فناوری و شخصی سازی دارویی پیشروست و ما اکنون در تولید ماده اولیه هم پیشرفت‌های خوبی کرده‌ایم و بسیاری کشورها دستشان را برای تامین دارو به سمت ایران دراز کرده اند و این صنعت توجه ویژه ای به کیفیت دارد و در کیفیت شاهد آن هستیم که کشورهای آمریکای جنوبی و آسیای شرقی کیفیت داروهای ایرانی را تایید می کنند.

پیکانپور اظهار کرد: بسیاری از سرطان‌هایی که منجر به مرگ و میر می‌شد حالا به رغم داروهای تولید در کشور درمان می‌شوند و این صنعت نیازمند حمایت در حوزه بازسازی و برق و انرژی است و با حمایت اشتغالزایی صنعت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ایران فارما می تواند فرصت مناسبی برای گفتمان باشد و حرکت به سمت تراز تجاری مثبت صنعت داروسازی هدف‌گذاری شده و آن طور که باید و شاید در این زمینه اقدامات لازم صورت نگرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود تراز تجاری مثبت صنعت داروسازی وجود دارد.

پیکانپور بیان کرد: حاکمیت در نوسازی صنعت داروسازی باید اقدامات جدی و حمایت های بیشتری انجام دهد. متاسفانه ما شاهد آن بودیم که بخش‌هایی از صنعت علی رغم ظرفیت‌هایی که داشتند سهم خود را در بازار از دست دادند و بانک مرکزی هر چقدر تخصیص ارز را تسهیل کند به همان میزان کمتر شاهد کمبودهای دارویی خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید