تست پاپ اسمیر چه چیز های را مشخص می کند ؟

تست پاپ اسمیر چه چیز های را مشخص می کند ؟
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 197681 |
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ | منبع: hamrah-teb.com
1488 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

تست پاپ اسمیر یک آزمایش ضروری و مهم برای زنان متاهل است که باید به صورت دوره‌ ای و چکاپ سالانه انجام شود. بیماری‌ های مرتبط با دهانه رحم اغلب علائم مشخصی ندارند ، از همین‌ رو بهترین راه شناسایی آن‌ ها انجام چکاپ سالانه است. آزمایش پاپ اسمیر با هدف بررسی دهانه رحم برای […]

تست پاپ اسمیر چه چیزهایی را مشخص می کند؟

تست پاپ اسمیر یک آزمایش ضروری و مهم برای زنان متاهل است که باید به صورت دوره‌ ای و چکاپ سالانه انجام شود. بیماری‌ های مرتبط با دهانه رحم اغلب علائم مشخصی ندارند ، از همین‌ رو بهترین راه شناسایی آن‌ ها انجام چکاپ سالانه است. آزمایش پاپ اسمیر با هدف بررسی دهانه رحم برای تشخیص سرطان و هر گونه تغییرات ایجاد کننده آن انجام خواهد شد. به کمک این تست می ‌توان علائم بیماری را به موقع تشخیص داد و روند درمانی را هر چه سریع ‌تر آغاز کرد . در این متن همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌ تری از آزمایش پاپ اسمیر را با شما به اشتراک بگذاریم.

این عمل در مطب پزشک انجام می شود ، اما امروزه این امکان فراهم شده که با ثبت درخواست تست پاپ اسمیر در منزل ، این آزمایش را در منزل خود انجام دهید و جواب آن را نیز درب منزل دریافت کنید. 

تست پاپ اسمیر چیست؟

آزمایش پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می شود ، یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم است. این آزمایش وجود سلولهای سرطانی یا پیش-سرطانی سرویکس را مورد بررسی قرار می دهد. سرویکس دهانه رحم است . مطابق روال معمول این تست ، سلولهای دهانه رحم به آرامی برداشته می شوند و از نظر رشد غیر طبیعی بررسی می شوند . این نمونه گیری ممکن است اندکی ناراحت کننده باشد اما معمولاً درد دراز مدتی ایجاد نمی کند. در ادامه مطلب خواهید دید که چه افرادی به انجام پاپ اسمیر نیاز دارند ، چه مواردی را می توان از این تست انتظار داشت، چند بار باید آزمایش پاپ اسمیر انجام شود و غیره.

انجام خدمات فصد خون در منزل برای ایجاد غلظت خون و بهبود به بیماری های خون.

چه کسانی باید تست پاپ اسمیر بدهند؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده که تست پاپ اسمیر از چند سالگی انجام می‌شود ، باید بگوییم متخصصان بر این باور هستند که آزمایش پاپ اسمیر در زنان باید از سن ۲۱ سالگی آغاز شود . این تست پس از سن ۳۰ سالگی با تست اچ پی وی همراه خواهد بود . درواقع زنان از ۲۱ تا ۶۵ سالگی کاندید انجام آزمایش پاپ اسمیر هستند . اما این تست برای افرادی با شرایط ذکر شده ضرورت بیشتری دارد:

  • ویروس اچ پی وی مثبت
  • سیستم ایمنی ضعیف به دلیل شیمی ‌درمانی یا پیوند اعضا
  • افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم
  • افراد سیگاری

بدون توجه به وضعیت فعالیت جنسی، بر اساس سن خود هنوز هم باید پاپ اسمیر را به طور منظم انجام دهید . دلیل این کار آن است که ویروس اچ پی وی می‌ تواند سال‌ ها خاموش بماند و ناگهان فعال شود. خانم‌ های بالای ۶۵ سال با سابقه تست پاپ اسمیر طبیعی ممکن است بتوانند با دستور پزشک انجام آزمایش را قطع کنند.

نحوه انجام آزمایش پاپ اسمیر چگونه است؟

در این تست، رحم توسط وسیله ای مخصوص به نام اسپکولوم باز نگه داشته می شود.

پس از آن اسپاچولا، که در واقع ابزار مختص نمونه گیری است در دهانه رحم قرار داده می شود و سپس به زاویه ۳۶۰ درجه چرخانده می شود تا بدین ترتیب نمونه ها به درستی از رحم و دهانه آن برداشت شوند.

در مرحله بعدی ، باید نمونه هایی که به دست آمده اند روی یک اسلاید شیشه ای قرار گیرند تا به منظور بررسی های بیشتر به لابراتوار ارسال گردند.

در لابراتوار ، متخصص آسیب شناسی به بررسی و شناسایی سلول های غیرطبیعی که ممکن است بیانگر سلول های پیش سرطانی یا سرطانی باشند می پردازد و نتایج حاصله را برای پزشک معالج ارسال می نماید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شیرین ملکی

      تست پاپ اسمیر واقعا از مهمترین آزمایشهاییه که برای خانم ها نوشته میشه خیلی ها بی تفاوتن متاسفانه بهش

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا شیرین جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید