سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده‌است - افق اقتصادی

سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده‌است - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 255259 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ |
75 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

دکتر رسول لطفی عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن در همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال ۱۴۰۳ با رویکرد هوش بانکی، به تشریح عملکرد حوزه فناوری بانک و برنامه‌های در حال اجرا شامل پیگیری تحول دیجیتال و استقرار بانکداری متمرکز بانک مسکن پرداخت.

سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده‌است

سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده‌است

به اهمیت توسعه فناوری‌های بانکی و سرعت و کیفیت بستر‌های ارائه خدمات و توسعه دیجیتالی یک بانک می‌تواند منجر به جذب بیشتر منابع و ارتقای جایگاه آن بانک شود. از این رو بانک مسکن در مسیر جدید فناورانه خود سعی دارد با تبیین هوش بانکی و بکارگیری آن در بانکداری دیجیتال به دستاورد‌های نو و منحصر به فردی دست یابد. بانک مسکن افتخار می‌کند که با تمسک به شعار قرآنی خود عهده‌دار رفع مهمترین دغدغه جامعه و تحقق اصلی‌ترین شعار دولت مردمی است و تک‌تک اقدامات و تلاش‌ها در این بانک مزین به ثواب الهی و دعای خیر مردم است.

 

دکتر لطفی در پنل فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع ارتقای هوش بانکی گفت: بانک مسکن سفر تحول خود را برای بازتعریف مدل عملیاتی، افزایش تعامل با مشتریان و بهبود موقعیت در بازار آغاز کرده است و ظرف چندماه آتی آن را به نتیجه خواهد رساند.

وی ادامه داد: این تحول پیش‌نگرانه که برای تطبیق با روند‌های آینده بانکداری دیجیتال ضروری است، شامل بازنگری جامع شیوه‌های سنتی، یکپارچه‌سازی فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته باهدف حضور جدی در دنیای اقتصاد دیجیتال، و بازطراحی تجربه مشتری است.

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن گفت: خوشبختانه مدیران ارشد بانک مسکن با رویکرد‌های فناورانه همسو هستند و استفاده از نوآوری‌های دیجیتال برای بهبود کیفیت خدمات، کارایی عملیاتی و مزیت رقابتی تمرکز دارند.

دکتر لطفی بر لزوم پیشتازی در عصر بانکداری دیجیتال، برآورده کردن نیاز‌های همیشه در حال تغییر مشتریان، وضع استاندارد‌ها و الگو‌های نو در عرصه محصولات و خدمات برتر بانکداری دیجیتال به عنوان اهداف بانک مسکن در حوزه فناوری‌های مالی تاکید کرد.

تمامی داده‌های بانک به طور کامل شناسایی شده است

عضو هیات عامل همچنین از بررسی کامل و شناسایی تمامی داده‌های بانک مسکن ظرف ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سامانه core banking فراهم شود و برای انجام این مهم، تمامی سامانه‌های متمرکز کشور مورد بررسی قرار گرفته و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی که در ادامه، برنامه‌های تقویت بانکداری باز در جهت گسترش مسیر خدمات و نیز نقشه فنی فناوری بانک مسکن، الزامات زیرساختی و نرافزار‌های لازم را تبیین و تشریح کرد گفت: باید به سمتی برویم که با تحلیل رفتار داده مشتری، خدماتی برای جلب رضایت وی و افزایش منابع ارائه دهیم و به خلق ارزش از داده بپردازیم.

عضو هیات عامل همچنین گفت: در ساختار داخلی بانک مسکن نیز به دنبال شایسته‌سالاری مبتنی بر تحلیل داده هستیم و این مهم نیز با تحلیل رفتار همکاران میسر خواهد شد.

ناواکو هویت جدیدی از خود به نمایش خواهد گذارد

دکتر لطفی به اهمیت توسعه شرکت فناوری اطلاعات ناواکو از شرکت‌های تابعه بانک مسکن با هدف بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت این شرکت در تحول دیجیتال بانک و توسعه فناوری‌های بانکی اشاره کرد و گفت: برای شرکت ناواکو وظایف و ماموریت‌های جدیدی تعریف شده است تا بتواند به هویت جدیدی از خود در فناوری‌های بانکی دست یابد.

وی به پیگیری‌های مستمر معاونت فناوری در خصوص رفع مشکلات موجود در بانکداری الکترونیک بانک مسکن و ماموریت‌های فناورانه این بانک شامل برنامه توسعه شعب مجازی، یکپارچه‌سازی با ابزار‌های بانکداری هوشمند برای شخصی‌سازی پیشنهاد محصولات و بهبود ارتقای تجربه مشتری و افزایش امکانات بانکداری اجتماعی با هدف تغییر در موقعیت بازار اشاره کرد.

 

مسیر فناورانه بانک مسکن برای خانه دار شدن مردم

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در همایش سراسری مدیران ارشد در سال ۱۴۰۳ با رویکرد هوش بانکی، ضمن تسلیت مجدد شهادت آیت‌الله رییسی و دیگر شهدای خدمت گفت: رییس جمهور شهید همواره پیش از تصمیم‌گیری، نظرات و پیشنهاد‌های کارشناسی را با دقت مورد بررسی قرار می‌دادند.

همایش دو روزه مدیران ارشد بانک مسکن در سال ١۴٠٣ با رویکرد «هوش بانکی» امروز با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، اعضای هیات عامل، روسای ادارات کل، مدیران شعب استان‌ها و مدیران عامل شرکت‌های تابعه در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

دکتر حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در نخستین روز این همایش ضمن خیر مقدم به مدیران بانک مسکن، فرصت هم‌اندیشی مجدد، بررسی عملکرد گذشته و چالش‌ها و فرصت‌های آینده را مغتنم شمرد و این همایش را با رویکرد هوش بانکی متفاوت از گذشته و متضمن دستاورد‌هایی جدید برای مدیران این بانک دانست.

وی در این گردهمایی با اشاره به سلوک و رفتار رییس جمهور شهید گفت: از نزدیک شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر شهید آیت‌الله رییسی بودم؛ ایشان شیفته خدمت و پیگیر امور اقشار گوناگون مردم بودند و ضمن تحمل مشقات فراوان در مسیر مجاهدت، هیچ‌گاه از پای ننشستند و در حین خدمت به علو درجات الهی رسیدند.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با نگاهی به رویکرد این همایش، به اهمیت توسعه فناوری‌های بانکی و سرعت و کیفیت بستر‌های ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: توسعه دیجیتالی یک بانک می‌تواند منجر به جذب بیشتر منابع و ارتقای جایگاه آن بانک شود. از این رو بانک مسکن در مسیر جدید فناورانه خود سعی دارد با تبیین هوش بانکی و بکارگیری آن در بانکداری دیجیتال به دستاورد‌های نو و منحصر به فردی دست یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ما در بانک مسکن افتخار می‌کنیم که با تمسک به شعار قرآنی خود عهده‌دار رفع مهمترین دغدغه جامعه و تحقق اصلی‌ترین شعار دولت مردمی هستیم و تک‌تک اقدامات و تلاش‌ها در این بانک مزین به ثواب الهی و دعای خیر مردم است.

دکتر حسینی افزود: وظیفه ماست که با تمام ظرفیت برای تداوم و به نتیجه رسیدن طرح «نهضت ملی مسکن» بکوشیم و نگذاریم این اراده بزرگ بر زمین بماند. از این رو از هیچ تلاشی در مسیر افزایش منابع فروگذار نخواهیم کرد و با تمام توان تا اختصاص ١٠٠ همت افزایش سرمایه به بانک مسکن که مجوز‌های قانونی آن نیز صادر شده است، پیگیری خواهیم کرد.

وی در این خصوص گفت: اراده بزرگ و یکدلی همکاران، موجب رقم خوردن اتفاقات و حصول دستاورد‌های بزرگ می‌شود؛ بنابراین به رغم این که افزایش سرمایه هیچ بانکی در لایحه بودجه سال ١۴٠٣ دیده نشده بود؛ با پیگیری‌های مجدانه توانستیم مجوز قانونی این افزایش سرمایه بی‌بدیل در تاریخ بودجه‌ریزی کشور را کسب کنیم و به زودی این مبلغ به منابع بانک مسکن اضافه می‌شود تا فرصت‌های بیشتری برای تولید مسکن در کشور به ویژه تحقق کامل طرح نهضت ملی مسکن پدید بیاید.

وی ادامه داد: تمامی این تلاش‌ها و اقدامات با هدف خانه‌دار شدن ملت شریف ایران اسلامی و با نیت الهی پیگیری می‌شود و از نگاه بانکداری، در صورت تحقق هر چه سریعتر افزایش سرمایه بانک مسکن، این بانک به سرعت جایگاه اصلی خود در شبکه بانکی کشور را خواهد یافت.

همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال ١۴٠٣ با رویکرد هوش بانکی تا فردا در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید