بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات - افق اقتصادی

بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 241758 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ |
91 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و رئیس کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) در نشست این کمیته بر عزم همه ارکان بانک برای تطبیق فعالیت ها و روندهای جاری بانک با قوانین و مقررات تاکید کرد.

بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات

بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در پی این نشست که در آن حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب، موسی اسلامیان رئیس اداره کل رعایت قوانین و مقررات و سایر اعضای این کمیته نیز حضور داشتند، دستورالعمل‌ها و مقررات احتیاطی ابلاغی از سوی بانک مرکزی و ماموریت و تکالیفی که قانونگذار برعهده مدیر ارشد رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) و کمیته رعایت قوانین و مقررات گذاشته، بررسی و سازوکار‌های مناسب جهت نظارت بر حسن اجرای آن ارائه شد.

در ادامه صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک گفت: سال گذشته با تلاش همه کارکنان، سال درخشانی برای بانک ملی ایران رقم خورد و توانستیم عملکرد درخشانی را در بخش‌های مختلف و به خصوص در واگذاری دارایی‌های غیربانکی رقم بزنیم.

وی افزود: واگذاری ۳۶ همت از دارایی‌های بانک ملی ایران در سال گذشته که در کمال شفافیت و سلامت صورت گرفته است، تحسین نهاد‌های بالادستی را در پی داشته است.

عزیزنژاد با اشاره به تاریخ و پیشینه پر افتخار بانک ملی ایران بیان کرد: بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور پیشرو است و هر حرکت و برنامه‌ای که در این بانک به اجرا در آید در کل شبکه بانکی کشور انعکاس یافته و الگوبرداری می‌شود. از این رو در وضع قوانین و ضوابط و آیین نامه‌های بانک ملی ایران باید به گونه‌ای عمل شود که همه شبکه بانکی کشور از آن به درستی الگوبرداری کنند.

حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون امور شعب نیز در این مراسم عنوان کرد: بانک ملی ایران از بدنه کارشناسی با دانش و با تجربه‌ای برخوردار است که تبلور آن را در کمیته‌های ذیل هیات مدیره بانک حسب الزامات و استقرار حاکمیت شرکتی می‌توان یافت.

وی افزود: اعضای کمیته رعایت قوانین و مقررات با دلسوزی و عرق و تعصب نسبت به بانک ملی ایران، طی جلساتی فشرده در تهیه آیین نامه‌ها برای کارآمدی و پویایی قوانین و مقررات تلاش کرده اند.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های اعضای کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) تقدیر بعمل آمد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید