گزارش ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نشان داد؛ سود بیمه ملت ۴ برابر بیشتر شد - افق اقتصادی

گزارش ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نشان داد؛ سود بیمه ملت ۴ برابر بیشتر شد - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 159725 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ |
152 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به دنبال رشد ۸۰ درصدی پرتفوی بیمه‌ای شرکت بیمه ملت و کاهش نسبت خسارت به زیر ۵۰ درصد در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و همچنین رشد سود سه ماهه از ۱۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۷۵ میلیارد تومان در فصل بهار سال‌جاری، سود این شرکت حدود ۴ برابر افزایش یافته و برای هر سهم خود ۶۶ ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل رشد ۲۶۳ درصدی را رقم زده است.

گزارش ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نشان داد؛ سود بیمه ملت ۴ برابر بیشتر شد

بیمه ملت

بیمه ملت، بزرگترین بیمه خصوصی کشور با سرمایه ۲۸۵ میلیارد تومان، بعنوان اولین بیمه الکترونیک کشور که دارای شبکه فروش و نمایندگی‌های فعال در گستره وسیع کشور و همچنین برخوردار از پیشرفته‌ترین تکنولوژی اطلاعات است که این شرکت سازمانی یادگیرنده با دانش، تجربه و نیرو‌های انسانی کارآمد است که با پیوندی جهانی و همکاران بزرگ بین‌المللی فعالیت می‌کند.

بیمه ملت با سرمایه اولیه شرکت در زمان تاسیس ۲۰۰ میلیارد ریال و سپس در تاریخ ۱۳۸۴/۰۴/۲۴ ابتدا به ۱۲۰۰ میلیارد ریال، در شهریور ۱۳۹۱ به ۱۵۰۰ میلیارد ریال، در تاریخ ۱۳۹۲/۰۳/۲۳ به ۲۰۰۰ میلیارد ریال، در تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۶ به ۲۶۰۰ میلیارد ریال و سپس بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ و صورت‌جلسه هیأت مدیره مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۹ و تأییدیه شماره ۴۶۰۰۷/۶۰۲/۹۵ مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ بیمه مرکزی، سرمایه شرکت بیمه ملت از مبلغ ۲۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۸۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

بیمه ملت، دارای توانایی و تجربه بسیار در ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای به اشخاص حقیقی و نیز صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی است. تیم مدیریتی بیمه ملت، سابقه‌ای ۳۰ ساله در زمینه بیمه و موضوعات فنی در اختیار دارند. کارکنان واحد صدور دارای تجربه بسیار در صدور انواع بیمه‌نامه هستند. تلفیق مجموعه مهارت‌ها و ارتباطات صنعتی باعث ایجاد نظامی پیشرو و متحول در ارائه خدمات بهینه به مشتریان، ایجاد رضایت‌مندی در آن‌ها و کسب استاندارد‌های بیمه‌ای شده است.

 

بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت با کسب سود ۱۹۸ میلیارد تومانی، رشدی ۲۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ را رقم زده و این ارقام نشان می‌دهد شرکت در هدف‌گذاری خود برای سال ۱۴۰۲ قدم‌های بزرگی را برداشته است.

بررسی عملکرد شرکت بیمه ملت در کدال نشان می‌دهد سود خالص ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ معادل ۵۴٫۵ میلیارد تومان بوده است و کسب سود ۱۹۸ میلیارد تومانی برای ۶ ماهه اول سال‌جاری نشان‌دهنده رشد چشم گیر سود برای سهامداران این شرکت است.

از سوی دیگر سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای برای ۶ ماهه نخست سال معادل ۱۹۵ میلیارد تومان و سود عملیاتی نیز معادل ۱۷۱ میلیارد تومان است.

کسب سود در این شرایط، نشان از مدیریت صحیح ریسک، مدیریت مناسب هزینه‌های شرکت و سرمایه‌گذاری موثر بیمه ملت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دارد که کارنامه‌ای موفق را پیش روی سهامداران و بیمه‌گذاران آن قرار داده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید