تورم مصرف کننده از ماه آینده کاهش خواهد یافت - افق اقتصادی

تورم مصرف کننده از ماه آینده کاهش خواهد یافت - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 38099 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ |
271 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ
تورم مصرف کننده از ماه آینده کاهش خواهد یافت

اقتصاد ایران: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از زمان راه اندازی سامانه مودیان تا امروز بالغ بر ۲۰۴ صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری ۲۳ خرداد خود با اصحاب رسانه از رشد ۴ برابری انتشار اوراق شرکت‌های بورسی خبر داد و گفت: طبق گزارش خزانه داری کل کشور ۹۰ درصد پرداخت‌ها مربوط به تکمیل طرح‌های عمرانی بوده است.
او گفت: تورم مصرف کننده از ماه آینده شاهد روند کاهشی خواهیم بود تورم نقطه به نقطه تولید کننده تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۳۳ درصد کاهش پیدا کرد، سال ۱۴۰۱ عوامل داخلی و خارجی به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد و فروردین امسال به ۴۰.۷ درصد و در اردیبهشت امسال به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد. می‌توان انتظار را داشت که تورم مصرف کننده هم کاهش پیدا کند. البته این به معنای کاهش قیمت‌ها و رضایت دولت از وضعیت تورم اقتصادی نیست و تنها به معنی تغییر سرعت تورم است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به صدور ۲۰۴ میلیون صورت حساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان گفت: ۱۳۲ میلیون از این صورت حساب ها برای شرکت های بورسی، ۶۱ میلیون صورت حساب برای سایر شرکت ها و ۱۸ میلیون صورت حساب هم برای شرکت های دولتی بوده است. ۴۲۷ شرکت بورسی، ۶۰ شرکت دولتی و ۱۷ هزار شرکت دیگر به این سامانه متصل شده اند. در صورت بروز هر تخلفی از سوی شرکت ها حتما اسامی آن ها منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: لایحه ای جهت تسریع در اجرای این قانون به مجلس ارسال شده که در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید