امضاهای طلایی در سازمان ملی استاندارد حذف شد - افق اقتصادی

امضاهای طلایی در سازمان ملی استاندارد حذف شد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-14
کد خبر: 307255 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به حذف امضاهای طلایی در سازمان ملی استاندارد گفت: رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از بین ۱۶۵ کشور از جایگاه ۲۶ به ۲۰ ارتقاء یافت.

امضاهای طلایی در سازمان ملی استاندارد حذف شد

– اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی اسلام پناه امروز در آیین گرامیداشت هفته استاندارد، گفت: در دوره ۳۵ ماهه تحول سازمان ملی استاندارد، با تاکید و اهتمام بر جوانگرایی و چرخش نخبگانی، ارتقای جایگاه زنان، هوشمندسازی و ارتقای شفافیت با حذف امضاهای طلایی و سامانه محوری، تاکید بر حکمرانی عالمانه و حقوق عامه، ارتقای چشمگیر جایگاه سازمان استاندارد و عضویت در ۷۰۲ کمیته تخصصی محقق شد. رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در این مدت ۶۵ هزار و ۶۹۵ رای در استانداردهای بین المللی به ثبت رسید و عضویت در مجامع بین المللی که از فرایندهای سخت بود محقق شد. وی با اشاره به جهانی شدن امضای ایرانی و همترازی ها استاندارد ایران در عرصه بین المللی، گفت: از افتخارات سازمان ملی استاندارد، اجباری کردن استانداردها بود که در همین راستا استانداردهای پوشاک، نوشت افزار و کاغذ کتاب درسی به روز رسانی شد. اسلام پناه تصریح کرد: همچنین اجرای تکالیف و ماموریت های قانونی معوقه، توقف تولید هشت خودرو، انجام آزمون های مختلف، تولید جعبه امن نمونه برای مشتقات نفتی، کسب رتبه شفافیت در دستگاه های اجرایی و کسب رتبه برتر در جشنواره «شهید رجایی» رقم خورد. وی گفت: برنامه ها و اقدامات تحولی سازمان استاندارد با حداقل نیروی انسانی و بودجه سازمانی بوده است، با این حال نیت ما در سازمان پشتیبانی حقوقی از مدیران کنترل کیفیت و خانواده استاندارد است. رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت و استانداردسازی بدون بخش خصوصی محقق نمی شود، گفت: استانداردسازی بدون همکاری تشکل ها، نخبگان و اتاق‌های بازرگانی از مرحله نظارت تا فرهنگ‌سازی امکان پذیر نخواهد بود و با شکل گیری تشکل ها و انجمن ها شاهد ارتقای کیفیت خواهیم بود. وی از دولت چهاردهم درخواست کرد تا در جهت قانون تقویت و توسعه استاندارد یاری کرده و در تامین نیروی نخبه، بودجه سازمانی و تجهیز آزمایشگاه ها حمایت کند تا استانداردسازی و کیفی سازی به طور کامل محقق شود.انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید