به سراغ تک به تک دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها می‌رویم - افق اقتصادی

به سراغ تک به تک دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها می‌رویم - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 297649 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بازرس کل امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلفات برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها گفت: موارد تخلف را به طور مستمر به همکاران تخصصی ارجاع می‌دهیم که به سراغ تک به تک دستگاه‌ها خواهند رفت.

به سراغ تک به تک دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها می‌رویم

– اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، لطفعلی آذری بازرس کل امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: روال کار نظارتی سازمان بازرسی تشکیل پرونده و ورود به دستگاه‌ها است. در ۱۶ امور در سازمان بازرسی کار انجام شده و در موارد مختلف همکاران ما به دستگاه‌های اجرایی مراجعه داشته‌اند. در حال حاضر دسترسی به درگاه ملی مجوزها را به طور مستقیم داریم و به طور مشخص روند صدور مجوزها را مشاهده می‌کنیم.وی در پاسخ به سوال محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد عدم اتصال حوزه معدن به درگاه ملی مجوزها با وجود اهمیت اقتصادی بالای آنها گفت: در سال ۱۴۰۳ و با ابلاغ قانون اخیر دست فرار دستگاه‌های اجرایی را بست و هیئت را مرجع تصمیم‌گیری قرار داد.به سراغ همه دستگاه‌های متخلف خواهیم رفتبازرس کل امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه از تیر ماه سال جاری یک برنامه کلان فرابخشی در سازمان بازرسی با مشارکت مرکز و استانها ایجاد کردیم. با توجه به تجربه به این نتجیه گرفتیم که تاخیرها برای صدور مجوزهای این حوزه بیشتر در استان‌ها است. در حال حاضر هم ۳۱ استان و هم ۱۶ بازرسی اموری که در مرکز داریم فعال هستند.آخرین گزارشی که از سوی مرکز تسهیل صدور مجوزها دریافت کردیم مربوط به ۶ شهریور ماه است. موارد را به صورت مستمر به همکاران تخصصی ارجاع می‌دهیم و آنها نیز به سراغ تک به تک دستگاه‌ها خواهند رفت. علاوه بر این گزارشات مردم را نیز از طریق سامانه ۱۳۶ دریافت می‌کنیم.وی افزود: برنامه ما این است که در بهمن ماه گزارش جامعی از گزارشات دستگاه‌ها و اقدامات انجام شده ارائه دهیم. در گذشته نیز گزارشاتی را به دستگاه‌های بالادستی ارائه کردیم اما از صدور احکام احتمالی اطلاعاتی نداریم.انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید