واریز ماهانه سود به حساب صاحبان طلا | طلافروشی ها گزینه جدید رو کردند - افق اقتصادی

واریز ماهانه سود به حساب صاحبان طلا | طلافروشی ها گزینه جدید رو کردند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-07
کد خبر: 304860 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

خرید طلا در ادوار مختلف جذابیت خود را حفظ کرده است. حال تصور کنید شما بتوانید از همان طلایی که خریده اید به صورت ماهانه سود نقدی دریافت کنید! برخی طلافروشی ها در اقدامی تازه، طلای افراد را اجاره می کنند و ماهانه طبق وزن طلای افراد به حساب شان سود واریز می کنند. در این گزارش به بررسی جوانب مختلف این موضوع می پردازیم.

واریز ماهانه سود به حساب صاحبان طلا | طلافروشی ها گزینه جدید رو کردند

گسترش نیوز- سارا سمیع شمس: قیمت طلا به طرز سرسام آوری در هفته های اخیر روند صعودی به خود گرفته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۴ میلیون تومان عبور کرد و به افزایش قیمت روزانه خود ادامه می دهد. از طرفی قیمت انس جهانی طلا نیز با توجه به درگیری های سیاسی در منطقه مسیر رو به اوج خود را حفظ کرده است. از طرفی در مورد قیمت سکه نیز با شرایطی حیرت انگیز روبرو هستیم و شاهد این اتفاق هستیم که قیمت سکه امامی با توجه به حفظ روند صعودی هفته های اخیر به ۵۰ میلیون تومان نزدیک می شود. بنابراین طلا و سکه هم جذاب است و هم خطرناک و برای سرمایه گذاری هم گزینه جذابی است و هم می تواند پر ریسک ظاهر شود.

اما در بازار با پدیده جدیدی روبرو هستیم. پیش از این شاید به گوش تان خورده باشد که برخی برای گذراندن مراسم هایی مثل عقد و عروسی، طلا و جواهرات را با اخذ قرارداد از طلافروشی ها اجاره می کردند. اما در اتفاقی نو شاهد این اتفاق هستیم که طلافروش ها اقدام به اجاره طلا از صاحبان آن می کنند و ماهانه سودی به آن ها واریز می کنند! پدیده جدید و جالبی است و نمی دانیم چقدر از نظر امنیت معامله مطمئن است. اما در مورد جزئیات آن، خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش به بررسی آن می پردازد.

اجاره طلا به طلافروشی ها

بله درست شنیده اید! صاحبان طلا می توانند از سرمایه خود سود کسب کنند و ماهانه مبلغ مشخصی به حساب شان واریز شود. این طلا فروشی ها ادعا می کنند که تمام مراحل کار به صورت قانونی و ثبت شده خواهد بود و چگونگی اخذ طلا از شما و واریز سود به حسابتان کاملا شفاف و مشخص است. 

این طلا فروشی ها با عقد قرارداد محضری، طلا را از شما اجاره کرده و امنیت طلا را تضمین می کنند. ضمانت طلا از طریق ارائه چک و سند ملکی تهران انجام می شود و قراردادها معمولا برای طلاهای حداقل ۱۰ گرم به بالا خواهد بود. این طلا فروشی ها بعد از اخذ قرارداد طلای شما را در گالری نگه می داند و به صورت سود ماهانه و شرعی هر ۱۰گرم ۶۰۰ هزار تومن ۱.۵ الی ۲ درصد به صورت ثابت و ماهیانه و با قرارداد ۱۲ ماهه سود به حسابتان می ریزند. از طرفی در پایان قرارداد اصل طلایی را که امانت گذاشته اید را دریافت می کنید. مثلا اگر ۱۰ گرم طلا گذاشته باشید، در پایان قرارداد ۱۰ گرم طلای آبشده دریافت خواهید کرد.

چه زمانی برای خرید طلا توصیه می شود؟

در شرایطی که قیمت‌ها به طور ناگهانی افزایش می‌یابند، معمولاً خرید و فروش طلا و سکه توصیه نمی‌شود. خریداران بهتر است صبر کنند تا اوضاع به حالت پایدار برگردد و سپس به خرید و فروش طلا و سکه بپردازند. در چهار هفته اخیر، قیمت اونس جهانی طلا به ۲۶۸۰ دلار رسید که این رقم بی‌سابقه است. عواملی همچون مشکلات اقتصادی در ایالات متحده و کاهش نرخ بهره بانکی از یک سو و مسائل مربوط به خاورمیانه از سوی دیگر، موجب این افزایش قیمت شده‌اند.

نتیجه گیری

اغلب افراد در زمان خرید طلا به فکر سود کردن در سرمایه خود هستند. یعنی اغلب ترجیح می دهند پول نقد خود را به طلا یا سکه تبدیل کنند تا در گذر زمان و در اثر افزایش تورم در اقتصاد ضرر نکنند. بنابراین دیدگاه سرمایه ای همواره با طلا همراه بوده است. اما اینکه بتوان به صورت مستمر از سرمایه خود سود مشخص به دست آورد، گزینه جذاب جدیدی است که البته باید همه جوانب آن را در زمان اخذ قرارداد توجه کرد. باید احتیاط کنید که آیا آن طلافروشی زیر نظر اتحادیه و با اخذ پروانه کسب فعالیت می کند یا خیر و تمام مراحل کار آن قانونی انجام می شود یا خیر. در ادامه باید به این موضوع نیز پرداخت که آیا چنین مواردی از نظر اتحادیه طلا و جواهر تایید شده است یا خلاف قوانین معاملات در بازار است. بنابراین جوانب مختلفی باید بررسی شود که در ادامه جریان معامله دچار هیچ مشکلی در ۲ سمت آن، نباشیم.

گسترش نیوز

اقتصاد

بانک و بیمه

واریز ماهانه سود به حساب صاحبان طلا | طلافروشی ها گزینه جدید رو کردند

کدخبر:
۳۳۷۰۵۴

سارا سمیع شمس

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۱۰:۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید