موزه‌های عجیب و غریب دنیا | از موزه موز تا توالت! + تصاویر - افق اقتصادی

موزه‌های عجیب و غریب دنیا | از موزه موز تا توالت! + تصاویر - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-06
کد خبر: 304250 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اگر علاقمند به بازدید از موزه‌ها نیستید و آن را فعالیتی خسته‌کننده می‌دانید، این مطلب را از دست ندهید. بازدید از موزه‌ها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد… البته نه همه آن‌ها… در این مقاله به بررسی عجیب‌ترین و غیرمتعارف‌ترین موزه‌های جهان خواهیم پرداخت، موزه‌هایی که با دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد و شاید نظر شما درباره بازدید از موزه‌ها تغییر کند. با ما همراه باشید.

موزه‌های عجیب و غریب دنیا | از موزه موز تا توالت! + تصاویر

موزه‌ها فضاهایی هستند که به منظور حفظ اشیای تاریخی، هنری، علمی یا فرهنگی تأسیس می‌شوند. اگر به تاریخ یک کشور علاقه‌مندید، می‌توانید به موزه‌های تاریخی آن مراجعه کنید و آثار و وسایل به جا مانده از نسل‌های گذشته را در این مکان‌ها مشاهده کنید. موزه‌های هنری معمولاً به نمایش نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و دست‌نوشته‌های هنرمندان اختصاص دارند و برای دوستداران هنر بسیار جذاب هستند. احتمالاً در سفرهای خود از موزه‌های تاریخی و هنری بازدید کرده‌اید، اما آیا تا به حال نام “موزه توالت” را شنیده‌اید یا چیزی درباره “موزه مو” می‌دانید؟ در این بخش، عجیب‌ترین موزه‌های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد و اطلاعاتی درباره هر یک از آن‌ها ارائه خواهیم داد. با ما در گسترش نیوز همراه باشید.

موزه مو آوانوس در کاپادوکیا، ترکیه

موزه مو آوانوس یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است. در این موزه بیش از ۱۶ هزار نمونه موی مختلف به همراه یادداشت در یک اتاق نگهداری می‎شود. این موزه در نگاه اول کمی ترسناک به نظر می‌رسد، اما در پشت آن داستانی زیبا و عاشقانه وجود دارد. بر اساس این داستان، یکی از سفالگران منطقه آوانوس در بخشی از زندگی خود از زنی که عاشقش بود، جدا می‌شود. زن در هنگام خداحافظی دسته‎ای از موی خود را به عنوان یادگار به سفالگر می‌دهد. مرد، مو را در مغازه‌ی خود آویزان می‌کند. افرادی که وارد مغازه می‎شدند، در مورد این دسته موی سوال می‎کردند و مرد نیز داستان عاشقانه خود را برای آنان تعریف می‎کرد. برخی از گردشگران با شنیدن داستان عاشقانه، تکه‌ای از موهای خود را جدا می‎کردند و به همراه یک یادداشت به سفالگر می‎دادند. کم‌کم تعداد موهای یادگاری زیاد شد و مغازه سفالگر را به یک موزه محلی تبدیل کرد.

موزه هنرهای بد در ماساچوست، ایالت متحده آمریکا

وقتی به موزه‌های هنری سر می‎زنید، آثار بسیار زیبایی از برجسته‌ترین هنرمندان دنیا را مشاهده می‎کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بدترین آثار هنری دنیا نیز در یک موزه در ماساچوست نگهداری می‎شوند. این موزه در سال ۱۹۹۴ توسط فردی با نام اسکات ویلسون راه‌اندازی شده است. اسکات پس از دیدن نقاشی “لوسی در دشت پر گل” به فکر راه‌اندازی این موزه افتاد و بیش از ۴۰۰۰ نمونه از بدترین نقاشی‎های دنیا را جمع‌آوری کرد. موزه هنرهای بد، مخاطبان خاص خود را دارد و مورد توجه گردشگران جهانی نیز قرار می‎گیرد.

موزه بین‌المللی توالت در دهلی، هندوستان

موزه بین‌المللی توالت سولاب یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است. اگر دوست دارید کاسه‌ توالت‌های ۴۵۰۰ سال قبل را ببینید و با تاریخچه توالت بیشتر آشنا شوید، حتما از این موزه بازدید کنید. موزه توالت سولاب، به ۳ بخش باستانی، قرون وسطی و مدرن تقسیم می‎شود و در هر بخش نیز کاسه‎ توالت‌های مربوط به همان دوران را به نمایش می‎گذارد. توالت‎هایی که در این موزه جمع‎آوری شده‎اند بسیار کمیاب و خاص هستند و برای بازدیدکنندگان جذابیت زیادی دارند. جالب است بدانید که توالت‎های قرون وسطی شکلی مانند صندوقچه گنج دارند یا شبیه به قفسه‌های کتاب ساخته شده‌اند. برخی از توالت‌های قدیمی تزئیناتی بسیار زیبا و مجلل دارند و مربوط به قصرهای پادشاهان آن دوران می‎باشند. در بخش مدرن موزه، توالت‌های ژاپنی و کره‌ای را می‎بینید که با آخرین تکنولوژی روز دنیا هماهنگ شده‌اند و فناوری بسیار پیشرفته‌ای دارند.

موزه شکنجه در آمستردام، هلند

موزه شکنجه یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موزه‌های جهان است. این موزه اتاق‌هایی کوچک و تاریک دارد و ابزار شکنجه در دوران باستان را به نمایش می‎گذارد. بیش از ۴۰ ابزار مختلف در این موزه نگهداری می‎شود. این ابزار بسیار وحشتناک هستند و از نقاط مختلف اروپا جمع‌آوری شده‌اند. از جمله ابزار موجود در این موزه می‎توان به گیوتین، جمجمه‌شکن، پیچ‌های انگشت، فلوت شرم، چرخ‌های کاترین، صندلی‌های میخ‌دار، گهواره یهودا، قفس معلق، تخت‌های میخی و لوازم سلاخی اشاره کرد. برخی از این ابزارها درون یک محفظه شیشه‎ای قرار دارند و برخی دیگر قابل لمس هستند. 

موزه روابط شکست‌خورده در زاگرب، کرواسی

موزه روابط شکست‌خورده یکی از عجیب‌ترین موزه‌های جهان است. این موزه توسط یک زوج اهل کرواسی راه‌اندازی شده و به نگهداری لوازم باقی‌مانده از عشق‌های قبلی اختصاص دارد. این زوج حدود ۴ سال باهم رابطه داشتند. آن‌ها پس از اتمام رابطه‎شان تصمیم گرفتند تا وسایلی که از یکدیگر دارند را در یک موزه به نمایش بگذارند. کم‌کم دیگر زوج‌های جداشده نیز وسایل یادگار عشق گذشته‌شان را به این موزه اهدا کرده و یک مجموعه بسیار دیدنی را به وجود آوردند. از جمله وسایل موجود در این موزه می‌توان به خرس‌های عروسکی روز ولنتاین، لباس عروس، عکس‌های یادگاری و … اشاره کرد.

موزه مومیایی در گواناخواتو، مکزیک

موزه مومیایی گواناخواتو را می‌توان یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین موزه‌های جهان معرفی کرد. این موزه در سال ۱۹۶۹ تأسیس شده و بقایای مومیایی شده افراد را در حالات مختلف به نمایش می‌گذارد. گفته‌ می‌شود اجساد این موزه افرادی بوده‌اند که به دلیل شیوع بیماری وبا، زنده به گور شدند. خانواده این افراد پول کافی برای خاک کردن آن‌ها را نداشتند. از این رو، مردگان خود را در یک سردابه تنگ و تاریک انداختند. آب‌وهوای این سردابه باعث شد تا مردگان خشک شوند و به مرور زمان به صورت طبیعی مومیایی گردند. بسیاری از این مردگان هم‌چنان حالت چهره خود را حفظ کرده‌اند و حتی دارای ابرو، ریش و ناخن می‎باشند. موزه مومیایی گواناخواتو راهروهایی تاریک و پر پیچ‌وخم دارد و مردگان را به صورت ایستاده در بازدید عموم قرار می‌دهد.

موزه ملی موز در کالیفرنیا، ایالت متحده آمریکا

موزه ملی موز بزرگ‌ترین موزه‌ایست که به یک میوه اختصاص داده شده است. این موزه‌ی عجیب در سال ۱۹۷۶ توسط شخصی با نام کن بانیستر تأسیس شده و در شهر مکا (Mecca)، ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. ایده موزه موز در سال ۱۹۷۲  در یک کنفرانس عکاسی به ذهن کن بانیستر رسید. او برای  جلب توجه مردم یک عدد استیکر موز به آن‌ها هدیه ‎داد. هدف از انتخاب موز، شباهت ظاهری آن به لبخند بود. کن پس از این کنفرانس هر آن‌چه به موز مربوط می‎شد را جمع‎آوری کرد و در یک اتاق کوچک به نمایش گذاشت. در حال حاضر موزه ملی موز بیش از ۲۰ هزار اشیا و آثار مرتبط با موز را در خود جای داده است. در این موزه می‌توانید انواع وسایل به شکل موز شامل عروسک، گردنبند، چوب لباسی، جوراب، دکمه، لیوان، نمکدان، دمپایی، صابون و دیگر لوازم موزی را ببینید.

موزه زیر آب کانکون در کانکون، مکزیک

موزه زیر آب کانکون یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین موزه‌های دنیاست. این موزه در آب‌های کانکون قرار دارد و بیش از ۵۰۰ مجسمه سنگی را در زیر آب به نمایش می‎گذارد. مجسمه‎های موزه کانکون از مواد کاملا طبیعی ساخته شده‌اند و اندازه‎ هایی واقعی دارند. هدف از ساخت این موزه حفظ بقایای مرجان‌هایی است که در آب‌های این منطقه قرار دارند. موزه زیر آب کانکون در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و بازدید از آن با قایق‌های شیشه‎ای یا غواصی انجام می‎شود. این موزه تعامل بین محیط زیست و هنر را به تصویر می‌کشد و بزرگ‌ترین هنر دست‌ساز بشر در زیر آب محسوب می‌شود.

گسترش نیوز

سیاست

بین‌الملل

موزه‌های عجیب و غریب دنیا | از موزه موز تا توالت! + تصاویر

کدخبر:
۳۳۶۸۰۳

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید