بهترین سکه برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ کدام است؟ - افق اقتصادی

بهترین سکه برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ کدام است؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
کد خبر: 301316 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

قیمت سکه امامی کانال ۴۶ میلیون تومان را تجربه کرد و بعید نیست که در روزهای آینده وارد کانال ۴۷ میلیونی شود! قیمت طلا صعودی سرسام آور به خود گرفته است و تحت تاثیر انس جهانی طلا و همچنین بازار ارز و تحرکات دلار در روزهای اخیر به روند رشد ادامه داده است. در این مطلب به بررسی عملکرد بازار سکه در نیمه اول سال پرداخته ایم.

بهترین سکه برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ کدام است؟

گسترش نیوز- سارا سمیع شمس: قیمت انواع سکه در بازار چهارشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ با جهش های شدیدی روبرو شد. در هفته های اخیر قیمت سکه و طلا با صعود ادامه دار روبرو بود و رکورد جدیدی را در نوع خود ثبت کرد. قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ بالاخره وارد کانال ن ۴ میلیون تومان شد و این طور که پیش می رود حتی قادر است این سطح از قیمت را هم پشت سر بگذارد. از طرفی قیمت انس جهانی طلا نیز سطح های جدیدی را تجربه کرده است و در بازارهای جهانی روند صعودی خود را حفظ کرده است. بنابراین چیزی که از بازار طلا و سکه شاهد هستیم روندی رو به رشد است و کارشناسان و فعالان بازار خطر ریزش را خیلی نادر پیش بینی کرده اند.

از طرفی اما قیمت طلا و سکه در روز جاری با ریزشی خیلی محدود روبرو بوده است و شاید بازار منتظر دریافت خبر در مورد تنش های منطقه ای است و بعد از روشن شدن آن، رفتار دیگری از خود بروز دهد.

در همین رابطه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز با بررسی روند بازار طلا و سکه در سال جاری به بررسی عملکرد سود دهی بازار طلا و سکه پرداخته است که در ادامه این گزارش می خوانیم.

وضعیت سود دهی بازارها در نیمه اول سال ۱۴۰۳

هفته اول مهر را پشت سر گذاشته ایم و در حالی به استقبال هفته دوم می رویم که قیمت ها در بازار طلا صعودی سرسام آور به خود گرفته است. طی اطلاعات درج شده توسط فعالان بازارهای مختلف روزهای پر سود و خوبی برای سرمایه‌گذاران طلا و سکه بود و در طرف مقابل سرمایه گذاران در بازارهایی مثل بازار ارز، بازار خودرو و بازار بورس با زیان های جبران ناپذیری روبرو بوده اند.

امروز در کمال ناباوری با وجود تنش های سیاسی در منطقه و صعود قیمت جهانی طلا اما در بازارهای داخلی طلا نسبتا ریزش قیمت را شاهد هستیم که این اتفاق می تواند مقطعی و کوتاه باشد.

نمودار عملکرد قیمت سکه امامی در شش ماه اول سال ۱۴۰۳

نمودار قیمتی سکه امامی در سال جاری نشان می دهد که قیمت سکه امامی از کانال ۳۸ میلیونی به کانال ۴۶ میلیونی رسیده است. با یک حساب سر انگشتی می بینیم که خریداران این سکه در این بازه زمانی با سود حدودا ۸ میلیونی روبرو بوده اند. این تغییر قیمت و حرکت آن در این بازه زمانی در نوع خود بسیار جذاب و اثرگذار در بازار طلا بوده است.

نمودار عملکرد قیمت نیم سکه در شش ماه اول سال ۱۴۰۳

نمودار عملکرد قیمت نیم سکه در شش ماه اخیر نیز نشان می دهد که قیمت سکه ابتدای سال در کانال ۲۵ میلیونی قرار داشته و در ادامه در ماه جاری می بینیم که با توجه به نوسانات اخیر نیم سکه در هفته های اخیر در کانال ۲۴ میلیونی قرار دارد. تغییرات چشم گیری در این بازه زمانی در مورد نیم سکه شاهد نیستیم و حتی می توان گفت خریداران سکه با زیان نسبی روبرو بوده اند.

نمودار عملکرد قیمت ربع سکه در شش ماه اول سال ۱۴۰۳

نمودار بعدی عملکرد شش ماهه نخست ربع سکه در سال ۱۴۰۳ است. قیمت ربع سکه در ابتدای سال جاری در کانال ۱۵ میلیون قرار داشته است و در حال حاضر در چند قدمی ورود به کانال ۱۷ میلیون تومانی است. بنابراین خریداران این سکه در این بازه مانی شش ماهه نخست سال جاری به سود حدودا ۲ میلیون تومانی رسیده اند.

نمودار عملکرد قیمت سکه گرمی در شش ماه اول سال ۱۴۰۳

در نهایت به نمودار عملکرد سکه گرمی در شش ماهه نخست سال جاری می رسیم. قیمت سکه گرمی در ابتدای سال در کانال ۷ میلیون قرار داشته است و در حال حاضر نیز با کمی افزایش قیمت در کانال ۷ میلیون قرار دارد و البته در هفته های اخیر به کانال ۸ میلیون نیز نزدیک شده است. با این حساب تغییرات چشم گیری در مورد سکه گرمی در شش ماهه نخست سال جاری شاهد نیستیم و تغییرات خیلی محدود پیش رفته است و سود کمی نسیب خریداران سکه گرمی کرده است.

بهترین سکه برای سرمایه گذاری چیست؟

با توجه به مقایسه ای که بین قیمت انواع سکه در سال جاری انجام دادیم، کاملا قابل مشاهده است که قیمت سکه امامی جهش بیشتری و تحرکات بهتری را در این بازه زمانی تجربه کرده است و خریداران را با سود ۸ میلیون تومانی روبرو کرده است. البته خرید این سکه سرمایه بالاتری را می طلبد اما با توجه به سودی که عاید می شود، شاید برای برخی از سرمایه گذارانی که دنبال سود بدون دردسر و با ریسک کم هستند، گزینه مناسبی باشد.

خانه

اقتصاد

بانک و بیمه

کدخبر:
۳۳۵۷۷۴

سارا سمیع شمس

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۱۲:۴۵:۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید