شوک بزرگ به بازار طلا | قیمت سکه افسار پاره کرد! (۴مهر) - افق اقتصادی

شوک بزرگ به بازار طلا | قیمت سکه افسار پاره کرد! (۴مهر) - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300133 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در تاریخ ۴ مهر، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش قابل توجهی شروع به کار کرد. همچنین، نوسانات قیمت انواع سکه و انس جهانی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. به گفته کارشناسان بازار طلا، در ماه شهریور قیمت طلا و سکه رشد کرده و بر قیمت‌های مختلف سکه تأثیر گذاشته است. وضعیت قیمت ها در مهر ماه نیز هر روز صعودی گزارش شده است.

شوک بزرگ به بازار طلا | قیمت سکه افسار پاره کرد! (۴مهر)

قیمت طلا و انواع سکه در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام گردید. امروز، چهارشنبه، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر سکه امامی به ۴۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی به ۴۱ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافته است. علاوه بر این، امروز ۲۵ سپتامبر، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۲۶۶۰ دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش نسبت به روز گذشته است.

جدول قیمت طلا و سکه در ۴ مهر ۱۴۰۳​

پیش بینی قیمت طلا و سکه در مهر ماه

در هفته گذشته، قیمت طلا و سکه به طور مداوم در حال افزایش بود و روز سه‌ شنبه نیز با همان روند صعودی روزهای قبل معامله شد. به نظر می‌رسد رسیدن قیمت دلار به ۶۰ هزار تومان بیشترین نقش را در شکل‌ گیری این روند صعودی در بازار طلا داشته است. کارشناسان اقتصادی با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی طلا در روزهای اخیر و عدم قطعیت در قیمت دلار، روزهای پرتنشی را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند. به نظر آن‌ها، اگر قیمت دلار در محدوده ششم باقی بماند، روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه خواهد یافت و احتمال بازگشت به سطوح قیمتی قبلی کاهش می‌یابد.

از دیدگاه تکنیکی، شکست اخیر و تثبیت بالای ۲۶۰۰ دلار می‌تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی در نظر گرفته شود. همان‌طور که اشاره شد، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالای ۷۰ قرار دارد که نشان‌دهنده احتیاط است. بنابراین، منطقی است که قبل از ورود به موقعیت‌های جدید برای مرحله بعدی صعود، منتظر تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا اصلاحات جزئی باشیم.

همچنین، هرگونه اصلاح احتمالی ممکن است خریداران جدیدی را در نزدیکی مرز ۲۶۰۰ دلار جذب کند، در حالی که اگر قیمت زیر این سطح برود، ممکن است به ناحیه افقی ۲۵۶۰ دلار کاهش یابد. حمایت بعدی در نزدیکی سطح شکست مقاومتی ۲۵۳۵-۲۵۳۰ دلار و قبل از علامت روانی ۲۵۰۰ دلار قرار دارد. یک شکست قاطع به زیر این سطوح می‌تواند روند کوتاه‌مدت را به نفع معاملات نزولی تغییر دهد و زمینه را برای کاهش معنادار فراهم کند.

خانه

اقتصاد

بانک و بیمه

کدخبر:
۳۳۵۶۶۲

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۰۹:۰۷:۱۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید