قیمت گوشت گوسفندی سر به فلک کشید + جدول ۴ مهر ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

قیمت گوشت گوسفندی سر به فلک کشید + جدول ۴ مهر ۱۴۰۳ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300131 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در روزهای اخیر، فیله گوسفندی با قیمت ثابت و مقاومتی برابر با ۹۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، اما امروز شاهد افزایش قیمت آن هستیم و اکنون با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین در بازار استیک گوشت ۹۵ درصد و سردست گوسفندی ممتاز به ترتیب ۲۳۶ هزار تومان و ۹۲۳ هزار تومان خریداری می‌شود. ران ممتاز گوسفندی یک میلیون و ۶۸ه هزار تومان و گردن گوسفندی ۹۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم معامله می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی سر به فلک کشید + جدول ۴ مهر ۱۴۰۳

قیمت راسته گوسفند در فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای کشور به قیمت یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است. گوشت راسته گوسفندی که یکی از محبوب‌ترین انواع گوشت محسوب می‌شود، به قیمت ۷۴۰ هزار تومان و آبگوشتی گوسفندی نیز به قیمت ۷۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین، ران گوسفندی استرالیایی در دسته گوشت‌های وارداتی با قیمت ۵۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

استیک گوشت ۹۵ درصد و سردست گوسفندی ممتاز به ترتیب ۲۳۶ هزار تومان و ۹۲۳ هزار تومان خریداری می‌شود. ران ممتاز گوسفندی یک میلیون و ۶۸ه هزار تومان و گردن گوسفندی ۹۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم معامله می‌شود.

ماهیچه گوسفندی از لذیذترین نوع گوشت به ازای هر کیلوگرم ۶۵۰ هزار تومان و راسته بدون استخوان گوسفندی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

فیله گوسفندی

۱،۵۵۰،۰۰۰

ران گوسفندی استرالیایی

۲۳۶،۰۰۰

گوسفند زنده

۳۵۹،۰۰۰

گردن گوسفندی

۶۹۰،۰۰۰

ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی

۶۵۰,۰۰۰

بسته شقه گوسفندی

۷۱۹,۰۰۰

راسته بدون استخوان گوسفندی

۱،۲۰۰،۰۰۰

راسته گوسفند با مغز دور راد

۶۵۵,۳۱۰

آبگوشتی گوشفندی

۷۷۰،۰۰۰

دنبه گوسفند

۳۵۰،۰۰۰

قلوه‌گاه منجمد گوسفندی

۳۳۵،۰۰۰

سردست گوسفندی ممتاز

۹۲۳،۰۰۰

 

وضعیت بازار گوشت در کشور

منصور پوریان گفت: با جلوگیری از واردات یا کاهش میزان واردات، بازار مجدد با جهش قیمت روبرو می‌شود چراکه امکان تامین نیاز پرمصرف ها از تولید داخل وجود ندارد.

به گفته او، قیمت گوشت های تنظیم بازار در بازار مشخص است به طوریکه هر کیلو گوشت منجمد ۳۰۰ هزارتومان و گوشت گرم در محدوده ۳۷۰ تا ۳۸۰ تومان است. اما در بخش تولید داخل به دلیل گرانی دام و خرید با نرخ بالا توسط سیستم قصابی شاهد قیمت بالا در بخش خرده فروشی برای مصرف کننده هستیم که اگر بخواهیم جلوی واردات بگیریم با نوسانات بیشتری در بحث قیمت روبرو می شویم.

پوریان ادامه داد: در ایام پاییز و زمستان  که با پیک مصرف روبرو می شویم، واردات به منظور تنظیم بازار و تامین گوشت داخل باید انجام شود و در مقابل باید اجازه صادرات برای بخش دام داده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کل نیاز کشور به واردات سالانه گوشت قرمز را ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزارتن وارد می شود.

او با بیان اینکه سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت در کشور تولید می شود، افزود: بنابر آمار سالانه کل میزان مصرف و نیاز بازار گوشت یک میلیون تن است که تولید داخل با کسر استخوان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است، از این رو کمبود آن را از طریق واردات باید رفع کنیم.

پوریان ذخیره گوشت منجمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد، گوشت منجمد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. به طوریکه گوشت برزیل با قیمت ۲۷۰ تا ۲۷۵ هزارتومان و گوشت گرم لاشه ۲۹۰ هزارتومان و قطعه بندی برای مصرف کننده ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزارتومان است. 

منبع:

اقتصاد۱۰۰

خانه

تجارت

اصناف

کدخبر:
۳۳۵۶۸۹

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۱۰:۱۲:۲۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید