قیمت دام زنده در ۲ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول - افق اقتصادی

قیمت دام زنده در ۲ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 299232 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

براساس آمار منتشر شده قیمت دام زنده در یک استان افزایشی ثبت شده است. بر اساس گزارش‌ها، قیمت هر کیلو گوسفند زنده در استان تهران حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰۵ هزار تومان است. همچنین، هر کیلو گوساله زنده در بازه قیمتی ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت دام زنده در ۲ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول

گزارش‌ها حاکی از افزایش قیمت دام زنده در استان خراسان‌ رضوی است. بر این اساس، حداقل قیمت هر کیلو گوسفند زنده در این استان ۲۵۵ هزار تومان و حداکثر آن ۲۶۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین، حداقل قیمت گوساله زنده ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۸۵ هزار تومان اعلام گردیده است.

گزارش‌ها نشان می‌ دهد که در استان تهران هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰۵ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌ رود.

در استان قم، قیمت دام‌ زنده کاهشی قود. هر کیلو گوسفند در استان قم حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۲۹۵ هزار تومان بود. هر کیلو گوساله هم حداقل ۱۸۴ هزار تومان و حداکثر ۱۸۶ هزار تومان است.

در این میان، در استان مرکزی هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳۱۰ هزار تومان است. گوساله زنده نیز حداقل ۱۸۰ و حداکثر ۱۸۵ هزار تومان به فروش می‌ رود.

جواد آزاد، مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دام پروران همگام کشور در تازه‌ ترین اظهار نظر درباره قیمت دام زنده گفته است: در حال حاضر گوساله نر زنده که بالاترین قیمت را دارد، هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار تومان بوده و هر کیلوگرم گوشت آن باید ۳۷۰ هزار تومان باشد؛ در حالی که این نرخ در بازار بین ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

وی عنوان کرده است: گوسفند نر زنده هم هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار تومان قیمت‌ گذاری شده و قیمت گوشت آن باید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان باشد اما ۸۸۰ تا ۹۰۰ تومان به فروش می‌ رسد.

منصور پوریان گفت: با جلوگیری از واردات یا کاهش میزان واردات، بازار مجدد با جهش قیمت روبرو می‌شود چراکه امکان تامین نیاز پرمصرف ها از تولید داخل وجود ندارد.

به گفته او، قیمت گوشت های تنظیم بازار در بازار مشخص است به طوریکه هر کیلو گوشت منجمد ۳۰۰ هزارتومان و گوشت گرم در محدوده ۳۷۰ تا ۳۸۰ تومان است. اما در بخش تولید داخل به دلیل گرانی دام و خرید با نرخ بالا توسط سیستم قصابی شاهد قیمت بالا در بخش خرده فروشی برای مصرف کننده هستیم که اگر بخواهیم جلوی واردات بگیریم با نوسانات بیشتری در بحث قیمت روبرو می شویم.

پوریان ادامه داد: در ایام پاییز و زمستان  که با پیک مصرف روبرو می شویم، واردات به منظور تنظیم بازار و تامین گوشت داخل باید انجام شود و در مقابل باید اجازه صادرات برای بخش دام داده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کل نیاز کشور به واردات سالانه گوشت قرمز را ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزارتن وارد می شود.

او با بیان اینکه سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت در کشور تولید می شود، افزود: بنابر آمار سالانه کل میزان مصرف و نیاز بازار گوشت یک میلیون تن است که تولید داخل با کسر استخوان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است، از این رو کمبود آن را از طریق واردات باید رفع کنیم.

پوریان ذخیره گوشت منجمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد، گوشت منجمد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. به طوریکه گوشت برزیل با قیمت ۲۷۰ تا ۲۷۵ هزارتومان و گوشت گرم لاشه ۲۹۰ هزارتومان و قطعه بندی برای مصرف کننده ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزارتومان است. 

منبع:

خبر آنلاین

خانه

تجارت

اصناف

کدخبر:
۳۳۵۳۸۹

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۶:۴۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید