قیمت طلای ۱۸عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟ - افق اقتصادی

قیمت طلای ۱۸عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 299223 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

خریداران طلا در شش ماه گذشته به ازای خرید هر گرم طلای ۱۸ عیار، سودی معادل ۴۸۴ هزار تومان کسب کرده‌اند.

قیمت طلای ۱۸عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟

در پایان تابستان ۱۴۰۳، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان رسید، در حالی که در ابتدای سال ۱۴۰۳، این قیمت ۱۴.۸ درصد کمتر بود. یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال، رشد چشمگیر قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. در این مدت، قیمت طلا در بازار جهانی ۲۰.۲ درصد افزایش یافته و به عبارتی ۴۴۱ دلار گران‌تر شده و اکنون به ۲ هزار و ۶۲۲ دلار رسیده است.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال چه مسیری را سپری خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که پیش‌بینی صعود قیمت طلای جهانی به بالای کانال ۳ هزار دلار وجود دارد؟ نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ می‌گوید: یک سوالی که این روزها مردم خیلی می‌پرسند، این است که بازار در روزهای آینده افزایشی خواهد بود و یا گرانی‌ها مقطعی است؟ به نظر من احتمال کاهش قیمت، خیلی کم است. یعنی می‌توانیم بگوییم احتمال آن شاید ۵ درصد هم نباشد.

وی متذکر می شود: در صورتی که در بازارهای جهانی تحلیل‌ ها به واقعیت بیانجامد، بازار داخلی نیز قطعا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

طلا ۴۸۴ هزار تومان گران شد

۴۸۴ هزار تومان، سودی است که خریداران طلا در طول ۶ ماه گذشته بابت خرید هر گرم طلای ۱۸عیار کرده‌اند. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که در ابتدای سال ۱۴۰۳، ۱۴.۸ درصد ارزان‌تر بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال، اوج گرفتن قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. طلا در بازار جهانی در این بازه زمانی ۲۰.۲ درصد و به عبارتی ۴۴۱ دلار گران شده و حالا روی عدد ۲ هزار و ۶۲۲ دلار ایستاده است.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال چه مسیری را سپری خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که پیش‌بینی صعود قیمت طلای جهانی به بالای کانال ۳ هزار دلار وجود دارد؟ نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ می‌گوید: یک سوالی که این روزها مردم خیلی می‌پرسند، این است که بازار در روزهای آینده افزایشی خواهد بود و یا گرانی‌ها مقطعی است؟ به نظر من احتمال کاهش قیمت، خیلی کم است. یعنی می‌توانیم بگوییم احتمال آن شاید ۵ درصد هم نباشد.

وی متذکر می شود: در صورتی که در بازارهای جهانی تحلیل‌ها به واقعیت بیانجامد، بازار داخلی نیز قطعا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

منبع:

خبر آنلاین

خانه

اقتصاد

بانک و بیمه

کدخبر:
۳۳۵۴۱۹

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۹:۰۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید