تأثیر تصمیم فدرال رزرو بر بازار طلا | چشم‌ ها به داده‌ های اقتصادی دوخته شده است! - افق اقتصادی

تأثیر تصمیم فدرال رزرو بر بازار طلا | چشم‌ ها به داده‌ های اقتصادی دوخته شده است! - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 297899 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلای جهانی بدون تغییر باقی ماند.

تأثیر تصمیم فدرال رزرو بر بازار طلا | چشم‌ ها به داده‌ های اقتصادی دوخته شده است!

قیمت هر اونس طلای جهانی تغییر چندانی نداشت و به ۲۵۵۸ دلار آمریکا رسید. طلا روز چهارشنبه به رکورد ۲۵۹۹ دلار و ۹۲ سنت آمریکا رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۵۸۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

دلار آمریکا به طور گسترده افزایش یافت و پس از افت قبلی ناشی از تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ، بهبود یافت. دلار قوی‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند.

فدرال رزرو روز چهارشنبه با کاهش نیم درصدی نرخ بهره، تسهیل تدریجی سیاست پولی را آغاز کرد و پیش‌بینی کرد که تا پایان سال نیم درصد کاهش بیشتری داشته باشد. به دنبال تصمیم کاهش نرخ بهره، پاول گفت که هیچ نشانه‌ای از رکود یا حتی رکود اقتصادی در پیش رو نمی‌بیند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر انتظار دارند ۶۸ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی در نوامبر و ۳۲ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی را داشته باشند. شمش با بازده صفر معمولاً یک سرمایه گذاری ترجیحی در محیطی با نرخ بهره پایین‌تر و در زمان آشفتگی ژئوپلیتیکی است.تمرکز بازار طلا همچنین بر روی داده‌های اولیه مطالبات بیکاری ایالات‌متحده است.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۳۰.۲۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۶۹ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با تقریبا یک درصد کاهش به ۱۰۵۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

طلا، از دیرباز به عنوان پناهگاه امن سرمایه گذاران شناخته شده است. نوسانات قیمت جهانی طلا، نه تنها بر بازارهای مالی داخلی بلکه بر اقتصاد جهانی نیز تأثیر بسزایی دارد. این فلز گرانبها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی مانند کمیابی، پایداری و قابلیت تبدیل به پولی قابل اطمینان، همواره مورد توجه سرمایه گذاران، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بوده است.

 تغییرات قیمت طلا اغلب به عنوان یک شاخص برای ارزیابی سلامت اقتصاد جهانی تلقی می‌شود. زمانی که اقتصاد جهانی با بی‌ثباتی و عدم قطعیت روبرو می‌شود، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت آن نیز بالا می‌رود.

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید