قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | آماده صعود نرخ ها به کانال بالاتر باشیم؟ - افق اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | آماده صعود نرخ ها به کانال بالاتر باشیم؟ - افق اقتصادی
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 297889 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در آغاز فعالیت بازارها در روز پنجشنبه، قیمت طلا و سکه با سه روند متفاوت شامل افزایش، کاهش و ثبات مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته، افزایش قیمت اونس جهانی طلا تأثیر مثبتی بر قیمت طلا و قطعات سکه در بازار داخلی داشت، در حالی که کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار تأثیر چندانی بر بازار طلا نداشت.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | آماده صعود نرخ ها به کانال بالاتر باشیم؟

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته با هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی همراه شد. روز پنجشنبه قیمت دلار کاهش ۳۰۰ تومانی داشت و اونس جهانی طلا با افزایش ۳۲ دلاری همراه شد. ناترازی در فاکتورهای تعیین قیمت بازار طلا منجر به ریتم نامتوازن قیمت در بازار فلز زرد شد.

گفتنی است پس از چهار سال فدرال رزرو اقدام به کاهش دو پله‌ای نرخ بهره بانکی آمریکا کرد و همین اقدام قیمت اونس جهانی طلا را افزایش چشمگیری داد. متعاقب این اقدام قیمت تتر نیز کاهشی شد و دلار نیز در روند نزولی قرار گرفت. همین ریتم نامتوازن روند به‌هم‌ریخته بازار طلا در داخل را رقم زد.

نقره بیش از ۲۰۰۰ تومان گران شد

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۳۲ دلاری روی رقم ۲۵۹۰ دلاری در حال معامله است. قیمت اونس نقره روی رقم ۳۱ دلار و ۲۰ سنتی در حال معامله است و رشد یک دلار و ۱۷ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی در سطح ۵۹ هزار و ۳۶۰ تومانی ایستاده است و رشد دو هزار و ۱۳۰ تومانی دارد.

سکه بهار پرچمدار رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان است. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با رشد ۸۰ هزار تومانی روی رقم ۴۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی در حال معامله است. قیمت سکه‌ بهار با افزایش ۳۲۰ هزار تومانی روی رقم ۳۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی ایستاده است و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه گرمی با رشد ۵۰ هزار تومانی در سطح هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

ریتم حباب سکه به هم ریخت

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش همانند سکه افزایش محدودی دارد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۸ هزار تومانی با رقم ۱۶ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۷۴۳ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۹۳ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز پنجشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۵۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۸ هزار تومان و ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه بهار ۱۰۸ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۲۲ هزار تومان افزایش داشت.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید