دلیل گرانی قیمت جوجه فاش شد - افق اقتصادی

دلیل گرانی قیمت جوجه فاش شد - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-18
کد خبر: 294813 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
21 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی اعلام کرد که کاهش عرضه و افزایش ناگهانی قیمت جوجه یک‌روزه در هفته گذشته، باعث افزایش قیمت در بازار نهایی مواد پروتئینی شده است.

دلیل گرانی قیمت جوجه فاش شد

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با ارسال نامه‌ای به صدیق‌پور، دبیر انجمن جوجه یک‌روزه، نسبت به کاهش عرضه و افزایش نامتعارف قیمت جوجه و تأثیرات آن بر بازار مواد پروتئینی هشدار داد.

با خروج محموله‌های مرغ از بهبهان برخورد قضایی می‌شود

مشروح این نامه به‌شرح زیر است؛

پیرو پیگیری‌های متعدد از آن انجمن و ارتباط با نظارت جدی بر واحدهای تولیدی و قیمت جوجه یک‌روزه با توجه به رصد و گزارشات روزانه دریافتی از مدیریت بازرسی استان‌ها در خصوص کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه ظرف هفته اخیر منجر به افزایش قیمت در بازار نهایی مواد پروتئینی شده است،

لذا دستور فرمایید به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه نظارت ویژه بر واحدهای تولیدی توسط آن انجمن صورت گیرد تا شاهد کنترل بازار و ثبات قیمت باشیم،

ضمناً تأکید می‌شود نتیجه اقدامات انجام‌گرفته و روزانه به‌همراه مستندات و فاکتورهای فروش دفاتر جوجه یک‌روزه به این دفتر منعکس شود.

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی

نهاده های مورد نیاز طیور تامین است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز طیور تامین است، افزود: کمبودی در این زمینه نداریم، اما با وجود اینکه کنجاله سویا زیر قیمت مصوب به فروش می رسد قیمت هر کیلوگرم ذرت افزایش یافته است.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم کنجاله سویا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است که زیر قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما ذرت کیلویی هشت‌هزار تومان بود که اکنون به حدود ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت جوجه یک‌ روزه در مرز ۳۰ هزار تومان

ابراهیمی درباره نرخ جوجه یکروزه نیز گفت: پیش از این قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان بود که اکنون به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور افزود: طی ماه های اخیر شرکت پشتیبانی امور دام کشور حدود ۵۰ هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان خرید حمایتی کرده است.

وی اظهار داشت: مرغ خریداری شده توسط این شرکت ذخیره سازی و در زمان اوج مصرف به منظور تنظیم بازار به بازار داخلی عرضه می شود.

ابراهیمی تصریح‌کرد: طبق برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، جوجه ریزی طبق روال ماه‌های گذشته انجام خواهد شد تا قیمت در بازار مصرف منطقی باشد.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید