کمبود شکر در سوپر مارکت ها | در بازار آزاد چه خبر است؟ - افق اقتصادی

کمبود شکر در سوپر مارکت ها | در بازار آزاد چه خبر است؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-18
کد خبر: 294537 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ |
17 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

موضوع شکر در بازار سوپرمارکت‌ها به یک چالش جدی تبدیل شده است. این فروشندگان ناچارند این کالای اساسی را به دلیل عدم عرضه دولتی، از بازار آزاد و با قیمت‌های بالا خریداری کنند. از سوی دیگر، به دلیل فروش این محصول بالاتر از قیمت مصوب، بازرسان سازمان تعزیرات آنها را جریمه می‌کنند.

کمبود شکر در سوپر مارکت ها | در بازار آزاد چه خبر است؟

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که واحدهای صنفی سوپرمارکت‌داران تهران به اتحادیه مربوطه ارائه داده‌اند، یکی از مشکلات عمده‌ای که این روزها این واحدها با آن مواجه هستند، کمبود شکر در بازار است. شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران، توضیح داده که این کمبود، سوپر مارکت‌ داران را مجبور کرده تا شکر را از بازار آزاد تهیه کنند و به همین دلیل ناچارند این کالا را با قیمت‌های بالاتر به فروش برسانند تا از کمبود آن برای شهروندان جلوگیری کنند.

به گفته شریفی، زمانی که فروشنده شکر را با قیمت بالا و در بازار آزاد تهیه می کند، مجبور می شود که آن را با قیمت بالاتر هم بفروشد؛ اتفاقی که او را مشمول جریمه بازرسان سازمان تعزیرات می کند.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینیِ تهران در توضیح روال بررسی بازرسان و جریمه شدن سوپر مارکت داران، می گوید: «مقصر فروشنده ها نیستند به این دلیل که آن ها بدون هیچ سهمیه ای شکر دولتی را از بازار آزاد تهیه می کنند.» او با بیان اینکه بنکداران هم در جریان این اتفاق هستند، می افزاید: کارخانه ها جنس را به صورت متفرقه به بازار آورده و به این ترتیب قیمت شکر بالا رفته است.

شاهرخی ضمن بیان این مطلب که موضوع شکر را با وزارت جهاد کشاورزی در میان گذاشته، تصریح می کند که در حال پیگیری مشکل پیش آمده برای واحدهای صنفی سوپر مارکت داران توسط اتاق اصناف تهران، هستند.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینیِ تهران، می گوید: امروزه در دنیا به جز ایران در کشورهایی مثل برزیل و هند شاهد افزایش قیمت کالاهایی مثل شکر هستیم و آن ها برای ثبات قیمت و در مواجه با این مشکل، جلوی صادرات شکر خود را گرفته اند تا راهکاری در این زمینه پیدا کنند.

 

منبع:

اتاق اصناف تهران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید