قیمت نان کنجدی تغییر کرد + جدول - افق اقتصادی

قیمت نان کنجدی تغییر کرد + جدول - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-18
کد خبر: 294351 |
تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
21 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

قیمت جدید نان بربری کنجدی با توجه به مقدار کنجد به کار رفته، به ترتیب ۴۰۰۰ تومان و ۵۵۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین، قیمت نان سنگک کنجدی نیز ۶۵۰۰ تومان، ۸۰۰۰ تومان و ۹۵۰۰ تومان اعلام گردیده است.

قیمت نان کنجدی تغییر کرد + جدول

محمدجواد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی اعلام کرد که هزینه کنجد از قیمت نان در سامانه مدیریت هوشمند نان (نانی‌نو) جدا شده و برای نان‌های سنگک و بربری امکان افزودن کنجد فراهم گردیده است.

وی افزود: نرخ هر واحد کنجد با وزن ۱۰ گرم، یک‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و برای هر نان بربری امکان اضافه کردن یک تا دو واحد کنجد و برای نان سنگک امکان اضافه کردن یک تا سه واحد به‌درخواست مشتری فراهم شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: بر این اساس حداکثر امکان افزایش قیمت ناشی از کنجد برای نان بربری ۳ هزار تومان و برای نان سنگک ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با این کار خریداران خود می‌توانند تعداد واحد کنجد برای نان را تعیین و پرداخت کنند.

کرمی گفت:  اضافه کردن کنجد به نان راهکاری برای جبران هزینه‌های تولید نانوایان بود که با این اقدام به‌دنبال جلوگیری از آن هستند؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که این طرح به نتیجه مطلوب نرسد

سیاهه قیمت جدید نان

بر اساس ابلاغیه جدید وزارت کشور قیمت انواع پخت نان با آرد یارانه‌ای نوع یک برای هر عدد نان بربری ساده با آرد نوع (یک) از ۱۸۰۰ به ۲۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع (دو) از ۲۵۰۰ به ۳۵۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت هر عدد نان لواش با آرد نوع یک از ۵۰۰ به ۷۰۰ تومان و لواش نوع دو نیز از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان تغییر یافت.

بر اساس این ابلاغیه، نرخ نان سنتی تافتون با آرد نوع یک نیز از ۹۰۰ به ۱۲۶۰ تومان و تافتون با آرد نوع دو از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان، تافتون خراسانی از ۱۰۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان، نان تافتون ماشینی گردان با آرد نوع یک از ۷۰۰ به ۸۵۰ تومان و با آرد نوع دو از ۱۰۰۰ به ۱۲۰۰ تومان شد.

نکته قابل‌توجه اینکه در ابلاغیه وزارت کشور، قیمت هر قرص نان سنگک ساده از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ تومان افزایش یافته است؛ اما واقعیت این است که سنگک قبل از این ابلاغیه و در ۱.۵ سال قبل مشمول آرد یارانه‌ای درجه‌دو شده و قیمت آن از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته بود؛ درنتیجه قیمت این نوع نان در مقطع فعلی تغییر نمی‌کند.

بارگذاری آپشن نان در کارت‌خوان نانوایی

بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، گزینه کنجد نیز به کارت‌خوان‌های هوشمند عرضه نان اضافه شده و مشتریان می‌توانند در این قسمت به ازای هر نان می‌توانند ۱۰ تا ۳۰ گرم کنجد خریداری کنند. قیمت هر واحد ۱۰ گرمی کنجد ۱۵۰۰ تومان تعیین شده و نانوایان از این کنجد خریداری شده توسط مشتری در پخت نان استفاده خواهند کرد و مشتری نان کنجددار تحویل می‌گیرد.

وعده تشدید نظارت بر قیمت نان

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به افزایش قیمت نان اعلام کرد: پس از اعمال قیمت‌های جدید، نظارت‌ها تشدید و با هرگونه تخلفی توسط دستگاه‌های تعزیراتی و نظارتی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ما مکلف هستیم قانون را اجرا کنیم، گفت: نانوایان باید طبق نرخ‌نامه‌ای که ارائه می‌شود نان را عرضه کنند و در صورت تخلف دستگاه‌های تعزیراتی و بازرسی، برخورد قانونی و اعمال قانون خواهند کرد.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید