دنیای وسیع خود پردازها | عابر بانک اینبار برای خرید میوه + فیلم - افق اقتصادی

دنیای وسیع خود پردازها | عابر بانک اینبار برای خرید میوه + فیلم - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-12
کد خبر: 288353 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ |
28 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بازار خود پردازها به میوه رسیده است و شما می توانید با مراجعه به یک عابر بانک میوه، یک کیلو موز بخرید! خود پردازها دنیای گسترده ای پیدا کردند و از انجام کارهای بانکی گرفته تا خرید طلا و رمزارز و حتی یک بطری نوشابه هم می توان از دستگاه های خود پرداز خرید. در این گزارش به بررسی انواع و اقسام خود پردازهای موجود در کشورمان پرداخته ایم که در گسترش نیوز می خوانید.

دنیای وسیع خود پردازها | عابر بانک اینبار برای خرید میوه + فیلم

در زندگی روزمره بارها بار سر و کارمان به عابر بانک ها گره می خورد و برای گذراندن کارها از جا به جایی پول گرفته تا پرداخت انواع قسط و حتی گرفتن پول نقد به آن مراجعه می کنیم. عابر بانک ها کارها را ساده تر کرده اند و هر کاربری با داشتن یک کارت حساب بانکی می تواند انواع و اقسام خدمات بانکی را بدون مراجعه به کارمند بانک انجام دهد. حتی در ادامه کار از این ساده تر هم شد و شما با وارد شدن به یک اپلیکیشن بانکی می توانید خیلی از کارهای بانکی خود را با داشتن نام کاربری و پسورد ویژه انجام دهید.

حال در این دنیایی که با فناوری و سرعت عجین شده است، صحبت از عابر بانک میوه به میان آمده است! بله درست شنیدید عابر بانکی که در ازای کشیدن کارت و وارد کردن سفارش تان به شما انواع و اقسام میوه را کاملا شیک و بسته بندی شده تحویل می دهد. این اتفاق مزایای مختلفی دارد و شما می توانید هر ساعت از شبانه روز به مایحتاج مورد نظرتان برسید. در ویدئوی زیر یک نمونه از این عابر بانک های میوه که در اصفهان از آن استفاده شده است را می توانید ببینید.

تاریخچه پیدایش عابر بانک ها

عابربانک واژه‌ای است که برای نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در آغاز، این اصطلاح به سیستم‌ های گوناگون انتقال وجوه میان بانک‌ ها اشاره داشت. اولین بار در ایالات متحده، بانک‌ ها از این سیستم برای تبادل اطلاعات مالی و جابجایی پول بین حساب‌ های مشتریان بهره‌برداری کردند.

اولین عابربانک ایران و حتی خاورمیانه ۵۰ سال پیش در خیابان جمهوری راه‌ اندازی شد. روزنامه کیهان در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۵۱ گزارش داد: «اولین باجه اتوماتیک کامپیوتری که در شعبه مرکزی بانک بیمه بازرگانان نصب شده، از بامداد امروز فعالیت خود را آغاز کرد و بدین ترتیب، ایران به جمع کشورهای پیشرفته‌ای پیوست که از سیستم اتوماتیک کامپیوتری در بانکداری استفاده می‌ کنند. آقای «راد ـ لون»، مسئول آموزش موسسه «باروس»، کارت اعتبار نقدی خود را در محل مخصوص باجه اتوماتیک قرار می‌دهد و ۱۰ ثانیه بعد، پول نقد مورد نیاز به‌طور اتوماتیک در اختیار او قرار خواهد گرفت.»

عابر بانک طلا و بیت کوین

موضوع خود پرداز یا عابر بانک ها به همین جا ختم نمی شود و در کشورمان از دستگاه های فروش طلا و رمزارز نیز رونمایی شده است.  در وضعیت کنونی اقتصاد تورمی ایران و تمایل مردم به سرمایه‌ گذاری در طلا به منظور حفظ ارزش دارایی‌ هایشان، نیاز به یک پلتفرم فین‌ تک مبتنی بر طلا برای سرمایه‌ گذاری خرد و تسهیل فرآیند خرید و فروش طلا به وضوح احساس می‌ شود. بنابراین دستگاه های فروش طلا به صورت خود پرداز در کشورمان رونمایی شده است که جا دارد این دستگاه ها به مصرف عموم مردم برسد.

در زمینه رمزارزها نیز خود پرداز بیت کوین رونمایی شده است که این دستگاه ها معمولا رمزارزهای معروف شناخته شده را پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی‌های بارز این خودپرداز، امکان انجام معاملات بیت کوین به صورت آنی و پرداخت وجه فروش بیت کوین به کاربران است. تمامی این رویدادها به اینترنت وابسته بوده و بسیاری از عملکردهای این دستگاه به طور عملی آزمایش نشده‌اند و تنها توضیحات ارائه شده توسط مسئولان شرکت دانش بنیان را شامل می‌ شوند. یکی از ویژگی‌های دیگر این خودپرداز، امکان ایجاد والت و انتقال رمزارز به آن برای افرادی است که والت ندارند، که به طور طبیعی برای کاربران تازه‌ کار جذاب خواهد بود.

دستگاه های خود پرداز خوراکی ها در دنیا

دستگاه های خود پرداز در دنیا تاریخ دیرینه ای دارد. دستگاه های فروش خوراکی از نوشابه گرفته تا انواع بستنی ها و خوردنی های بسته بندی شده که می توانید از روی منو آن را انتخاب کنید. خرید از دستگاه ها از این نظر جذابیت دارد که از نظر سرعت عمل سریعتر بوده و در هر ساعتی از شبانه روز هم در دسترس است. اما در برخی موارد ممکن است در سفارش ثبت شده شما اشتباهی رخ دهد که قابل جبران هم نباشد!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید