دانشجویانی با ویزای طلا | رویای تحصیل در اروپا گران‌ تر شد - افق اقتصادی

دانشجویانی با ویزای طلا | رویای تحصیل در اروپا گران‌ تر شد - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-03
کد خبر: 267281 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ |
10 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

افزایش ۱۲۵درصدی هزینه‌های درخواست ویزا در استرالیا، به منظور تقویت «یکپارچگی» چهارمین صادرات بزرگ این کشور و کاهش مهاجرت، باعث آسیب جدی به دانشجویان بین‌المللی شده است.

دانشجویانی با ویزای طلا | رویای تحصیل در اروپا گران‌ تر شد

وزیر کشور استرالیا، کلر اونیل، اعلام کرد که هزینه درخواست ویزای تحصیلی از ابتدای جولای به ۱۶۰۰ دلار استرالیا (۱۰۶۷ دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت. این اقدام به ایجاد سیستم مهاجرتی منصفانه‌تر، کوچکتر و بهتر برای استرالیا کمک خواهد کرد، در حالی که تا پیش از این هزینه درخواست ویزا ۷۱۰ دلار استرالیا بود.

به نقل از بلومبرگ، استرالیا یکی از بزرگترین بخش‌های دانشجویان بین‌المللی در جهان را دارد و ارزش آن به طور سالانه حدود ۴۸ میلیارد دلار استرالیاست که معادل ۷ درصد از کل صادرات این کشور است. بر اساس آمار موسسه گراتان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تقریبا یک سوم از نیروی کار ماهر این کشور را تشکیل می‌دهند.

دولت گفته که درآمد اضافی برای کمک به اجرای اقداماتی از جمله بودجه دولت برای آموزش دانشجویان استرالیایی و همچنین حمایت مالی از کارآموزان و کارفرمایان محلی استفاده خواهد شد.

هجوم مهاجران از زمان بازگشایی مرزها پس از همه‌گیری باعث کمبود مزمن خانه‌ها برای اسکان آنها شده است و دولت را مجبور کرده تا محدودیت بیشتری بر ورودی‌ها اعمال کند. انتظار می‌رود که مهاجرت یکی از مباحث کلیدی در انتخابات ۲۰۲۵ استرالیا باشد و پیتر داتون، رهبر مخالفان نیز وعده اقداماتی برای کاهش تعداد مهاجران داده است.

در سال های گذشته گفته می شد: یکی از کشور هایی که هزینه تحصیل در آن بسیار بالا است، کشور استرالیا است. هزینه‌ تحصیل در این کشور حدود ۴۳ هزار دلار بود و همچنین هزینه زندگی نیز حدود ۱۸ هزار دلار در سال بود. بنابراین افراد باید علاوه‌ بر پیدا کردن دانشگاه متناسب در استرالیا، به‌ دنبال شغلی مناسب و پردرآمد نیز باشند. سیستم آموزشی این کشور بسیار عالی بوده و از محبوبیت بالایی در سرتاسر دنیا برخوردار است و همچنین استرالیا از بیشترین افراد محصل دانشگاهی برخوردار می ‌باشد. استرالیا به دلیل مهاجرپذیر بودن، دارای تنوع گسترده ای در نژاد و فرهنگ است و در این کشور با بیش‌ از ۲۶۰ زبان مختلف صحبت می ‌شود.

منبع:

اکو ایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید