فشار دلار بر قیمت سکه | بازار طلا نزولی می شود؟ - افق اقتصادی

فشار دلار بر قیمت سکه | بازار طلا نزولی می شود؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-03
کد خبر: 267062 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ |
8 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

امروز در بازار طلا و سکه ایران، توجه همه به حرکت دلار است و معامله گران معتقدند که قیمت سکه ممکن است از مرز مقاومتی ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب بیفتد.

فشار دلار بر قیمت سکه | بازار طلا نزولی می شود؟

بازار طلا و سکه امروز شروع به معامله کرده است، در حالی که قیمت ها در پایان روز یکشنبه ۱۰ تیر، روند صعودی را تجربه کردند و از مرزهای مقاومتی عبور کردند. بر اساس عقیده معامله گران بازار، این روند صعودی ناشی از تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل است و بازار نگران تبدیل این تنش به جنگ است، بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و تلاش بازار برای کاهش ریسک اعلام نتیجه انتخابات در روز شنبه.

قیمت سکه که معاملات روز یکشنبه را در محدوده ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز کرده بود؛ در نیمه دوم فعالیت بازار روند افزایشی را دنبال کرد و به کانال ۴۳ میلیون وارد شد تا پس از سوم اردیبهشت که آخرین حضور فلز گرانبهای داخلی در این کانال بود؛ بار دیگر معامله گران نرخ ۴۳ میلیون را مقابل قیمت سکه مشاهده کنند؛ روندی که در بازار طلا هم شاهد آن بودیم و قیمت طلای آبشده که در مرز مهم ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قرار دارد، روز گذشته در همین محدوده نوسان داد و نتوانست بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد و در پایان روز یکشنبه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

در بازار جهانی قیمت طلا همچنان به نوسان در دامنه مشخص ادامه داد و ارزش هر اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش به ۲۳۲۵ دلار رسید که نسبت به روز قبل از تعطیلات،‌ افت دو دلاری داشته است.

قیمت دلار هم در جریان معاملات روز یکشنبه بازار ارز تهران به مانند سکه تغییر کانال داد و به کانال ۶۲ هزار تومان وارد شد. در هرات هم قیمت دلار معاملات را در محدوده ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد اما در نیمه دوم معاملات با تداوم روند صعودی تا مرز ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان بالا آمد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی اما در جریان معاملات پشت خطی بازار نتوانست مسیر صعودی روز گذشته را تداوم دهد و با عقب نشینی به کانال ۶۱ هزار تومان،‌ ۶۱ هزار و ۷۴۰ تومان ارزش گذاری شد.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۵ (دو هزار و سیصد و بیست و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۳۲۵

-۰.۰۹
۰۷:۵۹

۲,۳۲۷
۶
۰.۲۵
روز قبل

۲,۳۲۱
۱
۰.۰۴
۲ روز پیش

معامله‌گران معتقدند قیمت سکه مرز مقاومتی مهم ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را شکسته است و می تواند در صورت صعود قیمت دلار، افزایش بیشتری را تجربه کند و به کانال های صعودی وارد شود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، برخی از تحلیلران فنی معتقدند با توجه به روند نزولی قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی، پولبک سکه‌ به مقاومت شکسته شده دور از انتظار نیست و در این صورت فلز گرانبهای داخلی مسیر نزولی را تجربه خواهد کرد.

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید